استاندار خراسان رضوی گفت: می توانیم با استفاده از توان علمی داخلی مشکلات و چالش های حوزه های متاثر از تحریم را مرتفع کنیم.

مشکلات حوزه تحریم را با توان علمی داخلی مرتفع می کنیم

به گزارش قدس آنلاین ، علیرضا رشیدیان ظهر دوشنبه در جلسه شبکه علمی دانشگاه های استان اظهار کرد:علم و دانش تابع تحریم نیست و این ظرفیت را داریم با استفاده از توان علمی و دانشی موجود نه تنها مسائل و محدودیت های حوزه علمی را رفع کنیم بلکه مشکلات و چالش های سایر حوزه های تحت تحریم را نیز مرتفع کنیم .

وی افزود:امروز نیز باید به دنیا نشان دهیم که ملت ما منتظر آنها نمی شود که دانش و یا تکنولوژی خاصی را بدهند و این مردم ثابت کرده اند که در فشارهایی اینگونه ای ظرفیت انجام بسیاری از کارهای سخت و دشوار و حتی غیر ممکن را دارند.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد:باید نقش بخش علمی و پژوهشی به خوبی برای جامعه و بخش های مختلف تبیین و معرفی شود زیرا تلاش هایی که فعالان این حوزه  در این سال ها برای خودکفایی در حوزه های مختلف صنعتی ، پزشکی انجام داده اند بی نظیر است .

وی گفت: هر گاه در جامعه ای به اهالی علم ، معرفت و فرهنگ توجه شده است ، آن جامعه دوران طلایی و رو به پیشرفتی را طی کرده و هر زمان که به این حوزه بی توجهی شده آن جامعه دوران افول و سیاهی را داشته است.

رشیدیان ادامه داد: در خطه ای که به نام امام رضا(ع) است باید در راستای اعتلای علم ، دانش و مراکز علمی و دانشگاهی و تقویت ظرفیت های ادبی و فرهنگی حرکت کنیم. خراسان رضوی در تاریخ خود منشا علم و ادب و فرهنگ بوده امروز هم باید جایگاه درخور امام رضا (ع) داشته و در توسعه علم و ادب و فرهنگ ایران زمین پیشرو باشد.

استاندار خراسان رضوی در ادامه افزود:مشارکت در حل مسائل مشکلات جامعه ماموریت دیگر این شبکه علمی بود که طی این مدت در چالش های جدی استان چون بحران آب ، محیط زیست ، تدوین سند آمایش ، سند توسعه زیارت ، مباحثی چون اشتغال ، حاشیه نشینی، آسیب های اجتماعی و مانند آن مشارکتی موثر داشته اند، حضوری که فارغ از توجه به منافع مالی و یا دانشگاهی بلکه فقط در راستای حل مشکلات استان بوده است.

وی گفت: سال گذشته  با همکاری بخش های دانشگاهی ، اجرایی و خصوصی و صنعتی شاهد تحقق ۱۲۴ هزار اشتغال جدید در استان معادل ۱۶ درصد اشتغال کشور بودیم و امسال هم امید است این همراهی و پشتیبانی بخش دانشگاهی و علمی در شرایط تحریم های ظالمانه دشمن به نتیجه بهتری منجر شود.

منبع : مهر

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.