همدان - محمدناصر نیکبخت گفت: ایران و همدان به قدری ظرفیت‌ها فرهنگی و گردشگری شناخته شده دارد که هر کشوری را راغب به برقراری این ارتباط فرهنگی می‌کند و همدان هم آمادگی برقراری این ارتباط را با کشورهای عضو سازمان جهانی گردشگری دارد.

همدان آمادگی برقراری تعامل فرهنگی و گردشگری با کشورهای دنیا را دارد

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، محمدناصر نیکبخت استاندار همدان در مراسم آغازین چهلمین اجلاس جهانی گردشگری در همدان اظهار داشت: همین ظرفیت ها موجب شده است که همدان به عنوان پایتخت گردشگری کشور های آسیایی انتخاب شود چرا که همدان ۵۰۰ سال سابقه پایتختی ایران را دارد و در هیچ نقطه‌ای از ایران جایی بهتر از همدان نخواهید دید که همه شرایط گردشگری را داشته باشد.

وی همچنین با تشکر از حضور دبیر کل سازمان گردشگری جهانی در همدان افزود: همدان استانی تاریخی و موثر در جهان به خصوص در حوزه علم و اندیشه بوده و هست، اگر زمانی همدان را با نام بوعلی‌سینا می‌شناختند، امروز علاوه بر معرفی این مرد بزرگ این شهر را با نام محل دانشگاه  دی ۸ هم به یاد خواهند آورد.  اولویت اصلی ما هم در استان توسعه گردشگری بوده و این همایش هم با این هدف برگزار شده است و برای افزایش زیرساخت های گردشگری هم تلاش کردیم.

استاندار همدان با اشاره به ۱۸۰۰ اثر تاریخی شناسایی شده همدان گفت:، این دیار مهمان‌نواز و طبیعت بکر آن و آثار تاریخی اش ظرفیت مناسبی برای جذب گردشگر است و در توسعه گردشگری هم به حفظ محیط زیست به طور خاص توجه شده است چرا که این دو ارتباط نزدیک و تنگاتنگی با هم دارند و نباید یکی را فدای دیگری کرد. همچنین در کنار نام ها پر آوازه قبلی خود از نام های شناخته شده دیگر مانند شهر جهانی سفال، شهر ملی مبل و منبت و شهر سراب‌های خروشان برخوردار است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.