جبار آذین از منتقدان سینما معتقد است فیلم‌های شبه‌کمدی در حال اکران سینمای ایران، از خواب برخی مدیران سینمایی استفاده کرده و کانون گرم خانواده‌ها را نابود می‌کنند.

یک منتقد سینمایی: فیلم‌های شبه‌کمدی در حال اکران سینمای ایران کانون گرم خانواده‌ها را نابود می‌کنند

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، جبار آذین منتقد سینمای ایران درباره اکران فیلم‌های شبه‌کمدی در سینماهای کشور گفت: سینمای ایران به انواع بیماری‌ها مبتلا است، بزرگترین معظل و بیماری سینمای کشور دور بودن تفکرات و عملکرد مدیران سینمایی و برخی دست‌اندکاران سینما از فرهنگ،‌ ادبیات و باورهای جامعه است.

وی افزود: مدت‌هاست که به دلیل ره‌گم‌کردگی و انحراف سازمان سینمایی و زیرمجموعه‌های آن که عمدتاً به جای توجه به موضوعات فرهنگ به موضوعات سیاسی و تجاری توجه می‌کند، مسیر سینمای ایران از جاده فرهنگ خارج شده است، در حالی که مردم مخاطب اصلی سینما هستند و باید برای مردم تولید مناسب و شایسته وارد چرخه بازار فرهنگ کند.

آذین ادامه داد: در حال حاضر سینمای ایران با یدک کشیدن انواع آفت‌ها و بیماری‌ها و دوری روز افزون از واقعیت‌ها و نیازهای مخاطب مسیری را پیش رو قرار داده است که به هیچ عنوان با نیازها و خواسته‌های مخاطب، هماهنگ نیست.

این مستندساز سینمای ایران بیان کرد: بزرگترین نیاز مخاطب امروز سینمای کشور توجه به امید و شادی در آثار فرهنگی و سینمایی است. مدت‌ها بسیاری مسئولان و هنرمندان کشور با بی‌توجهی به این نیازها، را خود را می‌رفتند و فیلم‌ها و آثار مطلوب خود و سلیقه‌ای تولید می‌کردند؛ اما عده‌ای از هنرمندان با چراغ سبز برخی از نامدیران سینما با سوء استفاده نیاز مخاطب به شادی،‌ شادمانی و امید، دست به تولید فیلمک‌هایی زدند که عنوان طنز و کمدی را یدک می‌کشند.

آذین خاطرنشان کرد: اغلب این آثار که با هدف نوازش گیشه و سودآوری تولید شده‌اند هیچگونه تناسب معنایی، مضمونی و محتوایی با خاستگاه‌های جامعه و واقعیت‌های فرهنگ ایرانی و اسلامی، ندارند. از همین رو پرده سینمای ایران در اختیار عده‌ای مافیای سودا زده قرار گرفته که با بهره‌برداری غلط، یکسری از محتواهای نادرست را در قالب سینما ریخته و با پرده سینما کاسبی می‌کنند.

وی افزود: بیشتری تعداد اینگونه فیلم‌ها، آثاری هستند که هیچگونه ویژگی‌ای از سینمای کمدی ندارند. بلکه این فیلم‌ها کپی دست چندمی از فیلمفارسی‌های قبل از انقلاب یا فیلم‌های نازل و بازاری سینمای جهان هستند. این آثار گاه برای به دست آوردن پول بیشتر از عناصری استفاده می‌کنند که به ظاهر دیالوگ‌ها یا صحنه‌های خنده‌دار هستند؛ اما واقعیت این است که بسیاری از فیلم‌ها برای تخریب کانون گرم خانواده‌ها و از بین بردن فرهنگ ایرانی‌ـ‌اسلامی تولید می‌شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.