همدان- محمدرضا عبادیان با یادآوری اینکه اکنون در استان همدان ۱۲۳ بیمار تالاسمی داریم گفت: با پیگیری‌ها بهداشتی از افزایش تعداد بیماران در این حوزه پیشگیری شده است و حمایت مناسب از آنان به عمل می آید.

استان همدان ۱۲۳ بیمار تالاسمی دارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمدرضا عبادیان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان در مراسم آغاز به کار شبکه مراکز جامع بیماران خاص ۵۹ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی کشور که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد اظهار داشت:  برای حل مشکلات سلامت مردم نیاز به هزینه کرد و فرهنگسازی  است هر چند شاید امکان تامین هزینه‌های درمان را نداشته باشیم ولی برای نهادینه شدن فرهنگ آن برنامه های مناسبی اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از بازوان حوزه سلامت سازمان‌های مردم‌نهاد هستند افزود:  درباره  پیشگیری از  بروز بیماری‌ها هم آنان به خوبی می توانند حوزه درمان را یاری دهند. یکی از دغدغه‌های اصلی ما افزایش بیماران تالاسمی بود که در حوزه بهداشت در خصوص پیشگیری اقدامات مناسبی اجرا شده است و اکنون تنها ۱۲۳ بیمار تالاسمی در استان وجود دارد که حمایت‌های خوبی از آنها می‌شود. همچنین در پیشگیری از بیماری سندرم‌داون و پی کی یو نیز  این برنامه ها را اجرا کرده ایم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: باید برای فرهنگ سازی پیشگیری و اجرای درمان مفاهیم بهداشتی را به زبان قابل فهم برای  مردم بیان کرد تا مردم خودشان حقوقشان را مطالبه کنند. همچنین با  دنیا آمدن یک بیمار سندرم‌داون نیز کل خانواده تحت تاثیر خواهند بود. وباید غربالگری بهداشتی را مردم مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.