همدان- محمدناصر نیکبخت گفت: رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور قول راه اندازی دفتر منطقه ای سازمان جهانگردی را در همدان داده است تا بعد از تهران در همدان هم فعالیت کند.

 قول راه اندازی دفتر منطقه ای سازمان جهانی جهانگردی در همدان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمدناصر نیکبخت استاندار همدان در حاشیه نشست چهلمین اجلاس عمومی اعضای وابسته سازمان جهانی جهانگردی در همدان اظهار داشت: هفته آینده هم همدان میزبان جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان است که قابلیت‌های فرهنگی همدان را بار دیگر تایید می کند. همچنین قدردان رسانه ها هستم که تلاش خود را برای پوشش خبر های این اجلاس انجام دادند تا چهره همدان بار دیگر در نگاه رسانه های بین‌المللی قرار بگیرد.

وی افزود: استان همدان درحوزه صنایع دستی هم ظرفیت های مناسبی دارد به طوری که در ۶ ماه اول امسال ۴۲۰ میلیارد تومان مبل و منبت در ملایر به فروش رسیده است و بر اساس مرکز آمار ایران نرخ بیکاری همدان در تابستان گذشته به ۶.۵ رسید و پایین‌ترین نرخ بیکاری کشور را دارد.

نیکبخت با اشاره به اینکه صنعت گردشگری نقش بسیاری در کاهش بیکاری دارد، گفت: ۳۳ هزار و ۶۰۰ شغل در سال ۱۳۹۶ ایجاد شده و نشان می‌دهد که همدان به تکاپو افتاده و با گذشته قابل مقایسه نیست.

استاندار همدان با بیان اینکه ۱۲ زیرساخت مهم در استان ایجاد شده که ۶ مورد در پنج سال گذشته به وقوع پیوسته است، تأکید کرد: ارتقا، توسعه و پیشرفت استان مدیون یک فرد نیست، بلکه همه مردم، دولت و مسؤولان و مدیران در آن نقش دارند.

وی با اشاره به اینکه پیشنهاد دادیم دفتر منطقه‌ای سازمان جهانگردی در ایران و همدان ایجاد شود، تصریح کرد: دکتر مونسان قول دادند که این دفتر را در تهران به خوبی پرورش داده و سپس به همدان منتقل کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.