یزد - مجید جوادیان زاده گفت : سیزدهمین جشنواره فیلم رضوی از ۲۷تا ۳۰ آبان ماه با حضور ۷۲ اثردر بخش مستند و داستانی در شهر یزد برگزار خواهد شد .

راهیابی ۷۲ اثر به مرحله پایانی جشنواره فیلم رضوی یزد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ، مجید جوادیان زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ظهر دوشنبه درنشست خبری جشنواره فیلم رضوی، اظهار داشت : این استان برای ششمین سال متوالی است که میزبان برگزاری این جشنوراه فاخر است و این جشنواره یکی از بزرگترین رویدادهای سینمایی کشور است  که در یزد برگزارخواهد شد .

وی افزود : محل برگزاری این جشنواره  پردیس سینمایی تک است و درمجموع بیش از ۵۰۳اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که پس از بازبینی و بررسی ۴۰۱ اثر تعداد ۷۲ فیلم در دو بخش مستند و داستانی راهی مرحله  رقابت این جشنواره شده است.

جوادیان زاده تصریح کرد: هیات داوران این جشنواره در بخش داستانی  مهدی کارگر شورکی، مهدی مرعشی ، وسید مجتبی حسینی پس ازبازبینی و بررسی ۲۵۶ اثراز مجموع ۳۱۴ اثر ثبت نام شده درسایت شمس طوس در نهایت ۴۵ اثررا جهت شرکت در بخش  مسابقه  به هیات داوران  جشنواره معرفی کردند .

 دبیرسیزدهمین جشنواره فیلم رضوی یزد، گفت: همچنین هیات داوران بخش مستند  جشنواره  که متشکل ازعبد الحمید بقائیان ، مسعود  استانداری و سید محمد حسینی هستند که با بررسی و بازبینی  ۱۴۵ اثر از مجموع ۱۸۹ اثر ارسالی ۲۷ اثر را برای بخش رقابت جشنواره معرفی کردند .


۵۰۳ اثر به دبیر خانه جشنواره ارسال شده است


 در ادامه این نشست عباس گلرسان دبیر اجرایی سیزدهمین جشنواره فیلم رضوی گفت : هیات داوران این جشنواره متشکل ازهنرمندان به نام و با تجربه استان و کشور هستند که حضور این افراد باعث شد آثار با کیفیتی دراین جشنواره ارائه شود.

وی افزود : کار بررسی آثار در ۵ روزانجام شد و فیلم ها و آثاررسیده با دقت بازبینی شدند و تلاش شد که با کمک هیات داوران بهترین فیلم ها به جشنواره راه پیدا کند و در مجموع ۵۰۳ اثر از سراسر ایران به دبیر خانه جشنواره ارسال شده است که پس از داوری آثار در نهایت  ۷۲ اثر به بخش  داوری نهایی رسیدند.

گلرسان  در خصوص آثار بخش داستانی نیز  گفت: در این بخش ۳۱۴ اثر به دبیر خانه این جشنواره ارسال شده که از این تعداد ۵۲۶ اثر وارد مرحله بازبینی و داوری مقدماتی شده و در نهایت  ۴۵ اثرهم به بخش داوری نهایی وارد شده است.

دبیراجرایی سیزدهمین جشنواره فیلم رضوی در خصوص بخش مستند، گفت : در این بخش در مجموع بیش از ۱۸۹ اثر از سوی هنرمندان سراسر کشور به دبیر خانه این جشنواره ارسال شده است که هیات داوران جشنواره ۲۷ اثر را شایسته حضور در بخش اصلی  جشنواره معرفی کردند.

وی با اشاره به سطح بالای این جشنواره نسبت به دوره های قبلی این جشنواره،  اظهارداشت : درسال جاری آثار با کیفیت تری به دبیرخانه جشنواره ارسال شده  و هنرمندان استقبال بسیار خوبی ازاین جشنواره داشتند و استان ها ی تهران و یزد بیشترین آثار ارسالی به جشنواره را داشتند.

گلرسان از حذف  برخی  کارگاه ها و برنامه این دوره از جشنواره  به دلیل محدویت های مالی خبر داد و افزود : برخی  کارگاه ها  در ایام برگزاری جشنواره  با حضور اساتید و هیات داوران برگزار خواهد شد .

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.