دارنده مدال‌های طلا و برنز مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان گفت: در تمرینات ۱۹۰ کیلوگرم یک ضرب و ۲۲۵ کیلوگرم را در دوضرب زده بودم و اگر آسیب دیده نبودم حتما مدال‌های بهتری می‌گرفتم.

بیرالوند: مجبور بودم برای رسیدن به مدال ۱۰ کیلوگرم وزنه را سنگین‌تر کنم

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، رضا بیرالوند درباره کسب مدال‌های طلای دوضرب و برنز مجموع مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان گفت: اولین حضورم را در رده سنی بزرگسالان در مسابقات جهانی تجربه می‌کردم، اما خوشحالم که موفق به کسب ۲ مدال شدم و دست خالی از این رقابت‌ها برنگشتم. 

وی ادامه داد: متاسفانه ۲ هفته قبل از مسابقات ماهیچه کتفم پاره شد و زیر وزنه‌ها لق می‌زد، اما با وجود تمام دردها و آسیب‌ دیدگی‌هایی که داشتم تلاش کردم بهترین وزنه‌ها را بزنم. 

دارنده مدال برنز مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان گفت: البته در حرکت یک ضرب کمی عقب افتادم چرا که در تمرینات وزنه ۱۹۰ کیلوگرم را هم زده بودم، اما خوشبختانه در دوضرب جبران کردم و علاوه بر طلای دوضرب برنز مجموع را هم گرفتم. واقعا حس خوبی بود چون هم من طلا گرفتم و هم هاشمی. 

بیرالوند در پاسخ به این سوال که بعد از از دست دادن اولین حرکت و وزنه ۲۰۷ کیلوگرمی در دوضرب به نظر می‌رسید شانسش برای رسیدن به مدال بسیار کم شده است گفت: رقابت واقعا حساس بود؛ متاسفانه وزنه ۲۰۷ کیلوگرمی را به خاطر سبکی زیاد و البته کم تجربگی از دست دادم، اما ۲۰۸ کیلوگرم را به راحتی زدم تا به کورس رقابت برگردم. 

وی درباره افزایش ۱۰ کیلوگرمی وزنه‌اش و اینکه آیا با وجود مصدومیتش این موضوع خطرناک نبود گفت: می‌دانستم این وزنه را می‌زنم؛ از طرفی مجبور بودم چون اگر می‌خواستم به مدال برسم باید این وزنه را می‌زدم. مربیان هم به من اعتماد داشتند و این وزنه را انتخاب کردند. البته در تمرینات ۱۹۰ کیلوگرم یک ضرب و ۲۲۵ کیلوگرم در دوضرب زده بودم و اگر آسیب دیده نبودم حتما مدال‌های بهتری می‌گرفتم. 

دارنده مدال برنز مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان درباره برنامه‌اش برای المپیک و اینکه دسته ۱۰۲ کیلو المپیکی نیست خاطرنشان کرد: در این مسابقات با وجود وزنه زدن در دسته ۱۰۲ کیلوگرم زیر وزن قانونی بودم و ۹۸ کیلوگرم وزن داشتم درحقیقت من وزنه‌بردار دسته ۹۶ کیلو بودم که در یک وزن بالاتر وزنه زدم. برای المپیک انشاءالله به یک وزن بالاتر و دسته ۱۰۹ کیلوگرم می‌روم تا بتوانم در المپیک هم افتخارآفرینی کنم. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.