سایت علی‌بابا که نمونه چینی آمازون است در روز مجردها توانست رکورد فروش را بشکند و در کمتر از ۱۶ ساعت ۲۵ میلیارد دلار جنس بفروشد.

رکورد شکنی مجدد علی بابا در روز مجردها

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، روز مجردها یا به زبان انگلیسی «Singles' Day» یکی از روزهایی است که فروشگاه‌ها حراج وسایل خود را اعلام می‌کنند و مانندجمعه سیاه (Black Friday) به عنوان یکی از بزرگترین حراج‌های سال به حساب می‌آید. سایت فروشگاه اینترنتی علی‌بابا در این روز حراج خود را به پا کرد و موفق شد یک رکورد جدید به نام خود ثبت کند.

سایت علی‌بابا موفق شد در حراج روز مجردها، رکورد فروش ۳۰ میلیارد دلار را در ۲۴ ساعت بر جای بگذارد. نکته جالب اینجاست که این سایت موفق شد ۲۵ میلیارد دلار از کالاهای خود را در کمتر از ۱۶ ساعت بفروشد. رکورد جدید این سایت اینترنتی حتی از ۲۵.۳ میلیارد دلاری که مشتریان علی‌بابا در سال ۲۰۱۷ از طریق این سایت خریداری کرده بودند، بیشتر است. همه این آمار و ارقام در حالی به دست آمده است که این فروشگاه اینترنتی در نخستین ساعت روز مجردها مبلغی معادل ۹.۹۲ میلیارد دلار را به دست آورد. این مقدار ۲۱ درصد درآمد بیشتر این شرکت را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

گفتنی است، سایت علی‌بابا بزرگترین و مهم‌ترین گروه تجارت الکترونیکی تاجر به تاجر یا BtoB است که حراج روز مجردهای آن برای اولین بار بود که در کشورهایی دیگر به جز چین صورت گرفت. البته ناگفته هم نماند که این آخرین حراج این شرکت تحت مدیریت جک ما است که توانست از حراج‌هایی مانند جمعه سیاه و روز شکرگزاری آمریکا پیشی بگیرد. این شرکت در ماه سپتامبر اعلام کرد که از سال آینده دانیل ژانگ ریاست این فروشگاه اینترنتی را بر عهده خواهد گرفت.

حراج روز مجردها در روز ۱۱ نوامبر (۱۱/۱۱) هر سال اتفاق می‌افتد که به همین دلیل به آن «Double ۱۱» هم گفته می‌شود. این حراج بزرگ‌ترین حراجی اینترنتی جهان است که میزان فروش اجناس در آن روز معمولا از حراجی جمعه سیاه آمریکا بیشتر است. این روز به خصوص در چین در اصل روزی است که در آن دانشجویان مجردی خود را جشن می‌گیرند. این روز رفته رفته در چین به یک جشنواره خرید اینترنتی تبدیل شده که تقریبا یک ماه به طول می‌انجامد و در ۲۴ نوامبر به اوج خود می‌رسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.