بیست و یکمین جشنواره قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با رویکرد تمرین زندگی و شعار “خوب زندگی کردن تمرین می‌خواهد» در سه بخش تخصصی (قصه گویی)، عمومی (فیلم ۹۰ ثانیه‌ای، قصه‌گویی فراگیر) و علمی (مقاله‌نویسی) و با گروه مخاطبین دختران و پسران ( ۱۴ تا ۱۸ سال)، زنان و مردان (۱۸ سال به بالا) و مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها برگزار شد.

شرکت هزار و ۴۰  نفر در بیست و یکمین جشنواره قصه‌گویی کانون خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، در مرحله استانی این جشنواره در خراسان رضوی تعداد ۱۰۴۰ نفر در سایت جشنواره ثبت‌نام نموده که از آن میان ۲۸۶ نفر در بخش قصه‌گویی تخصصی، ۷۴۴ نفر در بخش قصه‌گویی ۹۰ ثانیه‌ای و ۱۰ نفر در بخش مقاله نویسی شرکت کرده‌اند.
پس از داوری مقدماتی ۶۶ نفر از شرکت کنندگان به مرحله استانی راه پیدا کردند که در سه روز جشنواره (۲۰ تا ۲۲ آبان ماه ۹۷) به رقابت خواهند پرداخت و در پایان مرحله‌ی استانی ۵ نفر در بخش زنان و مردان قصه‌گو، ۳ نفر در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها و۳ نفر در بخش اعضای نوجوان انتخاب خواهند شد.
از اقدامات انجام شده در جریان بیست و یکمین جشنواره قصه‌گویی استان خراسان رضوی می‌توان به برگزاری کارگاه قصه‌گویی با حضور ۳۲ نفر از مربیان قصه‌گوی استان در مرداد ماه ۹۷ با موضوع “انتخاب داستان مناسب و طراحی و برنامه ریزی برای اجرای آن در قصه گویی» با تدریس دکتر حسن دولت آبادی و برگزاری نشست‌هایی با موضوع قصه‌گویی برای والدین اعضاء معلمین مدارس و مربیان مهدکودک‌ها در سایر مراکز استان اشاره کرد. همچنین مراسم قصه‌گویی در کلیه مراکز فرهنگی، هنری استان همزمان با هفته ملی کودک با حضور بیش از ۴۰۰۰ نفر مخاطب کودک و نوجوان برگزار شده است.
برگزاری نشست علمی تخصصی با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و گروه ادبیات کودک و نوجوان دانشگاه بین المللی امام رضا علیه السلام و با سخنرانی حمید نوایی لواسانی با موضوع تفاوت و قواعد تبدیل داستان به قصه»، دکتر حمیدرضا نویدی مهر با موضوع “درنگی بر کارکردهای قصه‌گویی برای کودکان» و زهرا عباسی با موضوع قصه‌گویی روشی مناسب برای آموزش ضربالمثل‌ها به کودکان و نوجوانان” از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده همزمان با برگزاری جشنواره استانی قصه‌گویی می‌باشد.
آموزش ضرب المثل‌ها به کودکان و نوجوانان» از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده همزمان با برگزاری جشنواره استانی قصه گویی می‌باشد.
برگزاری جلسات مرتبط با قصه‌گویی در استانداری، شهرداری و فرمانداری های استان و تشکیل انجمن قصه‌گویی ویژه اعضای نوجوان در کلیه مراکز فرهنگی هنری استان نیز از دیگر اقدامات انجام شده در جریان برگزاری بیست و یکمین جشنواره قصه‌گویی در استان خراسان رضوی می باشد.
رشد ۷۷ درصدی شرکت کنندگان در بخش قصه‌گویی تخصصی و همچنین استقبال بی نظیر از بخش قصه‌گویی ۹۰ ثانیه‌ای نشان از
گسترش فرهنگ قصه‌گویی و به ثمر نشستن گوشه‌ای از فعالیت‌های دلسوزانه دست اندرکاران این حوزه دارد.
منبع: صبح مشهد
 پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.