مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت:مهارت آموزی در محیط کار واقعی یکی از فرصت‌های مناسب برای اشتغال‌زایی به ویژه در حوزه اصناف است.

مهارت آموزی یکی از فرصت‌های مناسب برای اشتغال‌زایی است

به گزارش قدس آنلاین، محمود سنجری صبح امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه  به مناسبت هفته کارآفرینی که در اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: مرکز آمار ایران نرخ مشارکت اقتصادی در فصل تابستان را در استان خراسان رضوی ۴۲.۱ درصد اعلام کرده که این میزان نسبت به فصل پاییز که ۴۳.۵ درصد بوده کاهش داشته و باید گفت که میانگین نرخ مشارکت در کشور در حدود ۴۰.۹ درصد بوده است.
وی بیان کرد: نرخ بیکاری در خراسان رضوی در تابستان امسال ۱۰.۹ درصد بوده که نسبت به فصل بهار ۰.۲ درصد افزایش داشته و میانگین نرخ بیکاری در تمام کشور ۱۲.۲ درصد است به عبارت بهتر استان از نظر وضعیت اشتغال نسبت به سایر استان‌ها وضعیت بهتری داشته و تا نیمه آبان ماه ۷۳ درصد از اشتغال ۱۱۰ هزار نفری که در برنامه استان قرار داده شده بود محقق شده است.
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان رضوی اجرای طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی را یکی از فرصت‌های مناسب برای اشتغال‌زایی به ویژه در حوزه اصناف دانست و خاطرنشان کرد: در ۷ ماهه امسال ۲۰۱۵ نفر در استان خراسان رضوی در این طرح شرکت کرده‌اند که این تعداد معادل ۵۰ درصد تعهد استان برای سال جاری است.
سنجری ادامه داد: همچنین در راستای اجرای سایر برنامه‌های ایجاد اشتغال ۴۷۱۱ مجوز مشاغل خانگی صادر شده که از محل اجرای این طرح ۱۵۰۰ نفر اشتغال در استان ایجاد شده است.
وی تأکید کرد: منابع مالی اختصاص پیدا کرده برای این طرح ۶۴ میلیارد تومان بوده که از مرداد ماه آیین نامه‌های اجرایی مربوط به جذب آنها صادر شده و تا امروز ۱۳ میلیارد تومان از منابع به ۹۸۳ نفر متقاضی دریافت تسهیلات پرداخت شده، همچنین ۲۷۰۰ طرح با پیش‌بینی ۳۸ میلیارد تومان تسهیلات برای معرفی به بانک‌ها آماده شده‌اند.
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان رضوی بیان کرد: همچنین در حوزه اشتغال روستایی ۴۲۷ میلیارد تومان اعتبار برای استان در نظر گرفته شده که ۳۹۱ میلیارد تومان از آن تا کنون ابلاغ شده اما ما معادل ۴۶۱ میلیارد تومان طرح مصوب کرده‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.