وزیر آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان در حوزه محفوظات خوب عمل کرده اند اما در بخش مهارتی توان کافی را ندارند.

دانش آموزان در حوزه مهارتی توان کافی ندارند

به گزارش قدس آنلاین، سید محمد بطحایی صبح سه شنبه در نشست مشترک آموزش و پرورش و حوزه علمیه در مشهد اظهار کرد: در ۴۰ سال گذشته تلاش های زیادی شده تا تحول لازم در آموزش و پرورش ایجاد شود که آثار مثبتی نیز داشته اما هنوز توقع جامعه را برطرف نکرده است. 
وی افزود: جامعه همچنان انتقادهایی از توانایی های فارغ التحصیلان مدارس دارد که البته همه اشکالات به آموزش و پرورش برنمی گردد و دیگر عوامل نیز بر این حوزه تاثیر گذار است. 
وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: مشکل اینجاست که در رفتار فردی و اجتماعی دانش آموزان نقایصی دیده می شود که بخشی از آن مرتبط با آموزش و پرورش است ولی دیگر عرصه ها نیز در این بخش تاثیر گذار هستند. 
بطحایی گفت: سهم اهداف پرورشی و تربیتی ما به شدت کاهش یافته و سبد یادگیری در مدرسه حافظه محور شده است ودانش آموزان ما مطالب را به خوبی حفظ می کنند و با تعاریف آشنا هستند اما در عمل مهارت کافی را ندارند. 
وی تاکید کرد: پیش از این ما تنها در مقاطع پایانی دبیرستان شاهد تاکید بر محفوظات بودیم اما حالا دیگر این اقدام غلط به دبستان و حتی پیش دبستانی رسیده است. 
وزیر آموزش و پرورش اظهارکرد: توجه به کنکور و آزمون های دیگر باعث شد تا دیگر فرصتی برای آموزش مهارت به دانش آموزان وجود نداشته باشد. 
وی خاطرنشان کرد: باید سهم عواملی که باعث ایجاد این تفکر در مدارس شده را کم کنیم زیرا در حال حاضر در ۸۵ درصد ظرفیت دانشگاهها نیازی به کنکور نیست و می توان با استفاده از سوابق تحصیلی وارد آموزش عالی شد. 
وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: برگزاری آزمون های مخرب و بی فایده و همچنین استفاده از کتاب های کمک آموزشی غیر لازم را در دبستان ها ممنوع کرده ایم و مدرسه باید کارگاهی برای یادگیری حل مسائل زندگی باشد تا دانش آموزان بتوانند نیازهای خود را مرتفع کنند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.