یوکی هارو کوبایاشی گفت: دستگاه‌های نمونه‌بردار ذرات در حجم‌های بزرگ و کوچک با ارزش کلی ۳۰۰ هزار دلار از ژاپن به ایران ارسال شد، این بخش اول تجهیزات اعطایی ما به ایران است.

 هدیه ۳۰۰ هزار دلاری ژاپنی‌ها به ایران/ ورود دستگاه‌های سنجش آلودگی هوا به تهران

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، یوکی هارو کوبایاشی رئیس دفتر سازمان همکاری بین‌المللی ژاپن (جایکا) در مراسم رونمایی از بخش اول تجهیزات اعطا شده آلودگی هوا از سوی ژاپن به ایران، گفت: امروز به مناسبت رونمایی از تجهیزات اعطا شده به شهرداری در چارچوب پروژه همکاری فنی برای توسعه ظرفیت کنترل آلودگی هوا حضور داریم.

رئیس دفتر سازمان همکاری بین‌المللی ژاپن، گفت: از طرف آژانس همکاری بین‌المللی ژاپن امروز برای رونمایی از تجهیزات اعطا شده به شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حضور داریم.

وی گفت: پروژه به طور رسمی در جولای سال ۲۰۱۷ آغاز و در این مدت جهان و شرایط مربوط به ایران به طور قابل توجهی تغییر کرده است. جایکا معتقد است که حتی در چنین شرایطی، بسیار مهم است که اقدامات منجر به غلبه بر مسائل جهانی برای حفظ روند توسعه جهان ادامه یابد.

رئیس دفتر سازمان همکاری بین‌المللی ژاپن بیان کرد: آگاهی از منابع آلودگی هوا در شهر تهران یک مسأله حیاتی است، دستگاه‌های نمونه‌بردار ذرات در حجم‌های بزرگ و کوچک که با ارزش کلی ۳۰۰ هزار دلار از ژاپن ارسال شده‌اند قادر است که منشأ انتشار و انواع آلاینده‌های هوا در تهران را تحلیل کند. ما بر این باوریم که نتایج حاصل از به کارگیری فناوری‌های ژاپنی منجر به تدوین سیاست‌های جدید و اقدامات ضروری مرتبط با آلودگی هوا در سطوح شهری و ملی برای دستیابی به آینده‌ای پایدار و پاک خواهد شود.

کوبایاشی اضافه کرد: امیدواریم که این پروژه مشترک توسط متخصصان ایرانی و ژاپنی برای بهبود سیستم‌های کنترل کیفیت هوا زمینه‌ساز انتقال دانش و توانایی‌های فنی انباشته شده از تهران به دیگر شهرهای ایران باشد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.