"جرمی هانت" پس از بازگشت از سفر به عربستان سعودی گفت که ائتلاف سعودی موافقت کرده است برخی مجروحان یمنی امکان خروج از یمن را داشته باشند.

موافقت عربستان با خروج برخی مجروحان از یمن

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس پس از بازگشت از سفر عربستان سعودی گفت ائتلاف سعودی با خارج کردن تعداد محدودی از مجروحان، از یمن موافقت کرده است.

تاکنون و بر اساس اعلام مراکز حقوق بشری در یمن هزاران بیمار و مجروح در این کشور به دلیل محاصره عربستان و بسته بودن فرودگاه‌ها، جان خود را در طول حدود چهار سال گذشته از دست داده‌اند.

سایت دولت انگلیس امروز (سه‌شنبه) نوشت، بعد از سفر هانت به عربستان سعودی و امارات عربی متحده، نیروهای ائتلاف اکنون به سازمان ملل اجازه خواهند داد تا ناظر خارج کردن «حوثی‌های مجروح»، شامل ۵۰ نیروی مبارز، به عمان باشد.

دولت انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد، به ایده‌های سیاسی و اقدامات اعتمادساز که به شروع گفت‌وگوهای سیاسی در سوئد تا پایان ماه نوامبر منجر می‌شود، توجه جدی شده است.

در این بیانیه آمده است، ائتلاف سعودی «برای تخلیه حوثی‌های زخمی توافق کرده است و این بهبود مهمی برای جنگ یمن است». انگلیس با متحدان خود درباره چگونگی امکان حمایت شورای امنیت از فرآیند سیاسی و بهبود شرایط انسانی مشورت خواهد کرد. 

سایت دولت انگلیس در ادامه نوشته است، وزیر خارجه انگلیس در سفر به غرب آسیا با سران عربستان سعودی و امارات و همتای عمانی خود دیدار کرد که این دیدارها برای گام‌هایی که به پایان خصومت‌ها ختم شود، کمک می‌کند. 

در بیانیه دولت انگلیس آمده است، هانت گفت‌وگوهای سازنده‌ای درباره مسیرها برای دستیابی به کاهش تنش در یمن داشت و لازم است دو طرف برای اقدامات اعتماد ساز، نقش خود را ایفا کنند. 

عربستان از ششم فروردین سال ۱۳۹۴ یمن را با پشتیبانی سیاسی، نظامی و لجستیک آمریکا، فرانسه و انگلیس آماج حملات هوایی، دریایی و زمینی قرار داده و تاکنون بیش از پنجاه هزار نفر در این جنگ جان خود را از دست داده‌اند. 

روزنامه واشنگتن‌پست سوم آگوست ۲۰۱۸ نوشت که آمار کشته‌ها در جنگ یمن از پنجاه هزار نفر فراتر رفته است.

واشنگتن پست به نقل از نهاد مستقل و مطالعاتی درباره تلفات جنگ‌ها به نام «ACLED» نوشته است که «برای دو سال است که خبرنگاران و سازمان‌های امدادی رقم ۱۰ هزار کشته از غیرنظامیان را اعلام می‌کنند. اساس این عدد عمدتا گزارش‌های شبکه بهداشتی فلج شده یمن و ابتدا یک مقام ارشد سازمان ملل در آگوست سال ۲۰۱۶ است، اما در بحث‌های عمومی درباره جنگ، هرگز این عدد تغییر نکرده است، حتی با وجود آنکه جنگ با شدت بالا همچنان ادامه داشته است».

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.