در روزهای گذشته تماس‌های مکرری از سوی رانندگان و کامیونداران خراسانی داشتیم که نسبت به روند بیمه تکمیلی خود و نحوه ارائه خدمات «بیمه آتیه سازان حافظ» اظهارناخشنودی می‌کردند.

بیمه تکمیلی کامیونداران با خدماتی در حد صفر!

برهمین اساس بنابر توصیه مسئولان انجمن صنفی کامیونداران خراسان رضوی به سراغ دبیرکانون انجمن‌های صنفی کامیونداران کشور رفتیم واین قضیه را پیگیری کردیم.

احمد کریمی نیز که از این قرارداد چندان رضایت ندارد، به خبرنگار قدس می‌گوید: درحال حاضر براساس قراردادی که میان کانون شرکت‌های حمل ونقل کشور وبیمه آتیه سازان حافظ منعقد شده، هزینه بیمه تکمیلی کامیونداران برعهده شرکت‌های حمل ونقل بوده وقرارنیست ازسوی رانندگان وجهی پرداخت شود. بنابراین درصورتی که شرکت حمل ونقل وجهی را از راننده طلب کند، تخلف محسوب می‌شود.

وی بیان می دارد: البته کانون شرکت‌های حمل ونقل نیز طی مکاتباتی که با سازمان راهداری داشته، نسبت به این موضوع اعتراض کرده است؛ چراکه پرداخت حق بیمه رانندگان توسط شرکت‌ها نوعی تحمیل به شمار آمده وکار قاعده‌مندی تلقی نمی‌شود، از این رو مشکلاتی را ایجاد کرده که درحال رفع آن هستیم.

وی می‌افزاید: همچنین خدماتی که ازسوی بیمه آتیه سازان حافظ باید طی این قرارداد کامل باشد نیز متأسفانه با نواقصی همراه است، چنان که از یک سو سقف خدمات پایین بوده و از سوی دیگر خدماتی همانند دارو، زایمان وآزمایشگاه که هزینه‌های قابل توجهی می‌طلبد را نیز  پوشش نمی‌دهد. نکته دیگراینکه بنابر اعلام بیمه مرکزی، بیمه آتیه سازان حافظ درخصوص قرارداد بیمه تکمیلی وجاهت ندارد. البته این امر سبب نشده بیمه یاد شده تعهدات مورد نظر را انجام ندهد. به هرروی برای بررسی این قضیه طی روزهای آینده جلساتی با حضور مسئولان سازمان راهداری کشور خواهیم داشت تا کاستی‌های بیمه مزبور حل وفصل شود.

دبیرکانون انجمن‌های صنفی کامیونداران کشور با بیان اینکه نمی‌دانیم چرا قرارداد بیمه تکمیلی کامیونداران با بیمه آتیه سازان حافظ منعقد شد، تأکید می‌کند: این قرارداد با مدیریت سازمان راهداری منعقد شده وپیش از آن نیز قراربراین بود که بیمه تکمیلی یادشده طی قرارداد با شرکت‌های معتبر بیمه‌ای انجام شود. به این ترتیب اینکه روند بیمه مورد نظر با قرارداد با آتیه سازان حافظ ختم شد نیز ما بی‌اطلاعیم و دلایل آن را نمی‌دانیم.به نظرما نیز قرارداد قابل تأییدی نبوده؛ زیرا با قراردادی به مبلغ ۱۴۰ میلیارد تومان برای یک سال  که مقررشده پرداخت شود، شرکت‌های معتبر بیمه‌ای با خدمات بهتری مایل به انعقاد قرارداد بودند.

وی تصریح می‌کند: بنابر آمار سازمان راهداری قراردادی برای ارائه خدمات به ۹۰۰ هزارنفر تعریف شده که ۴۵۰ هزارنفر آن‌ها را رانندگان تشکیل می‌دهند. البته آمار ثبت‌نام کنندگان به ۷۰۰ هزار نفر می‌رسد که به نظرم از این تعداد نیز بیشتر نخواهند بود.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.