رئیس اداره اکرام ایتام کمیته امداد خراسان رضوی گفت: خیران این استان در دو ماه محرم و صفر حمایت از حدود۲ هزار و۵۰۰ فرزند یتیم و محسنین را عهده دار شدند.

حمایت نیکوکاران از ۲۵۰۰ یتیم در ماه های محرم و صفر

به گزارش قدس آنلاین، حسن اسلامی اظهار کرد: نیکوکاران استان در دو ماه محرم و صفر حمایت از دو هزار و ۴۰۹ فرزند یتیم و محسنین را متعهد شدند که هزار و ۳۴۵ نفر آن‌ها پسر و هزار و ۶۴ نفر آن‌ها را دختران تشکیل می‌دهد.

وی افزود:فرزندان یتیم به علت فوت پدر و محسنین به علت ناتوانی پدر و یا عدم حضور سرپرست مرد در کنار خانواده از کمیته امداد خدمات دریافت می کنند و خدمات این نهاد در این طرح ها مشمول فرزندان زیر ۱۸ سال می شود.

رئیس اداره اکرام ایتام کمیته امداد خراسان رضوی ادامه داد:هزار و ۲۱۰ نیکوکار به‌منظور حمایت از فرزندان یتیم و محسنین به مجموعه بزرگ نیکوکاران کمیته امداد خراسان رضوی پیوستند که ۷۵۶ نفر آن‌ها در طرح اکرام، ۴۳۴ نفر آن‌ها در طرح محسنین و ۲۰ نفر در هر دو طرح با این نهاد همکاری دارند.

وی عنوان کرد: حامی یابی در این طرح در دو ماه محرم و صفر از طریق پایگاه‌های این نهاد در سطح استان مانند مراکز نیکوکاری، دفاتر کمیته امداد و اطراف حرم مطهر انجام شده است.

اسلامی گفت:تعهد مالی نیکوکاران برای مشارکت در طرح اکرام ایتام و محسنین ماهانه ۵۰ هزار تومان تعیین‌شده است و خیران پس از مدت مشخص در استمرار پرداخت می‌توانند به دیدار فرزند معنوی خود بروند و علاوه بر کمک‌های نقدی ماهیانه، نسبت به رفع مشکلات خانواده یتیم تحت سرپرستی اقدام کنند.

وی تصریح کرد: نیکوکاران می‌توانند خانواده‌های یتیم و محسنین را در حل مشکلاتی مانند تأمین مسکن مناسب، بیماری سرپرست یا اعضای خانواده، امور تحصیل، ازدواج و اهدای کمک‌هزینه مربوط به آن حمایت کنند.

منبع : مهر

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.