رئیس انجمن مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی خراسان رضوی گفت: مطالعات بیانگر این است که دوره پایداری اشتغال اصناف در مشهد مقدس به شدت کاهش یافته است.

دوره پایداری اشتغال اصناف در مشهد مقدس کاهش یافته است
به گزارش قدس آنلاین ، محمد مشعوف ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته کارآفرینی که در سالن جلسات اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: ما هم اکنون در یک جهاد اقتصادی به سر می‌بریم و باید همه آحاد جامعه با هم برای بهبود وضعیت اقتصاد تلاش کنیم.

وی ادامه داد: انجمن مراکز مشاوره، اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی در استان خراسان رضوی 17 مرکز مشاوره داشته که از این تعداد 13 مرکز در مشهد و 4 مرکز در شهرستان‌های تربت حیدریه، نیشابور و گناباد تأسیس شده‌اند.

رئیس انجمن مراکز مشاوره، اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی خراسان رضوی تأکید کرد: این مراکز به متقاضیان خدمات مشاوره برای ایجاد، توسعه و به‌روز رسانی بنگاه‌های اقتصادی را ارائه می‌دهند و حتی در برخی از موارد افرادی را از ایجاد یک کسب و کار منع می‌کنند.

مشعوف بیان کرد: همچنین این انجمن همکاری‌هایی با نهادهای حمایتی داشته و تفاهم‌نامه‌هایی با آنها منعقد کرده تا خدمات خود را به مددجویان آنها ارائه دهد همچنین برای همکاری با دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه جامع علمی و کاربردی، اتاق تعاون، اتاق اصناف و سایر بخش‌های دیگر برنامه‌هایی در دستور کار قرار گرفته و این امر در مورد اصناف می‌تواند سود زیادی داشته باشد چراکه مطالعات نشان از این دارد که هم اکنون دوره پایداری اشتغال اصناف در مشهد مقدس به شدت کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه هر مرکز مشاوره در استان بین 70 تا 100 مشاوره در هر سه ماه به متقاضیان ارائه می‌دهد، تصریح کرد: از این تعداد بین 20 تا 30 درصد مربوط به مددجویان نهادهای حمایتی است.

در ادامه این نشست ناصر موقر مقدم دبیر انجمن موسسات کاریابی خراسان رضوی گفت: دفاتر کاریابی در خراسان رضوی 18 سال پیش آغاز به کار کرده و بخش مزدبگیری کارآفرینی را به نوعی در دست دارد.

وی ادامه داد: در خراسان رضوی 70 مؤسسه کاریابی فعالیت دارند که در 8 سال گذشته به صورت متوالی بین 5 استان برتر کشور بوده‌اند.

منبع : تسنیم

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.