سرپرست حوزه اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: برای آنکه بتوانیم مرغ را در بازار عرضه کنیم و قیمت را تحت کنترل قرار دهیم، مجوزی را برای عرضه مرغ منجمد از تهران اخذ کردیم.

اخذ مجوز عرضه مرغ منجمد برای کنترل بازار مشهد
 
به گزارش قدس آنلاین ، علی رسولیان ، در خصوص افزایش قیمت مرغ و تخم‌مرغ، اظهار کرد: ما شدیدا بر این امر معتقد هستیم که تنها راه کنترل قیمت، کنترل عرضه و تقاضا است.
وی ادامه داد: برای آنکه بتوانیم مرغ را در بازار عرضه کنیم و قیمت را تحت کنترل قرار دهیم، مجوزی را برای عرضه مرغ منجمد از تهران اخذ کردیم، اما قیمتی که برای ما تعیین کرده بودند یک مقداری بالا بود که در این زمینه درخواست تجدیدنظر کرده‌ایم.
سرپرست حوزه اقتصادی استانداری خراسان رضوی اضافه کرد: در حال حاضر منتظر آن هستیم که این قیمت اصلاح شود تا بتوانیم عرضه را در بازار اعمال کنیم.
رسولیان با بیان اینکه علی رغم آنکه ما ۳۱ میلیون زائر داریم، متوسط قیمت گوشت، مرغ و تخم‌مرغ از متوسط کشور پایین‌تر است، تصریح کرد: این امر بدین معنا است که اگر ما حتی قیمت را تا حدی پایین آوردیم، به خاطر آنکه قیمت در سایر استان‌ها بالاست، خروج تخم‌مرغ را از استان خواهیم داشت.
وی تاکید کرد: در استان ما مشکلی از لحاظ کمبود تخم‌مرغ نداریم و اینکه این محصول از استان ما خارج شده و به استان‌های دیگر وارد می‌شود، موردی ندارد و ما همه جز یک کشوریم و باید به یکدیگر کمک کنیم.
سرپرست حوزه اقتصادی استانداری خراسان رضوی بیان کرد: باید در رابطه با افزایش میزان عرضه در سطح کشور راهکاری اندیشه شود، تا بتوانیم عرضه را به درستی اعمال کنیم.
رسولیان در خصوص موجودیت دان مرغ در استان، تاکید کرد: کمبودی در این زمینه وجود ندارد، اما هزینه حمل و نقل با افزایش قیمت همراه بوده که این امر بر نهاده‌ها تاثیر منفی داشته است.
وی گفت: صادرات مرغ نیز مجددا آزاد شده و این امر اثرات این چنینی که در حال حاضر شاهد هستیم را در بر خواهد داشت، همچنین به دلیل آنکه تفاوت قیمت با خارج از کشور به صورت معنا دار وجود دارد، صادرات نیز افزایش پیدا می‌کند.
سرپرست حوزه اقتصادی استانداری خراسان رضوی اضافه کرد: ما اعتقاد به ایجاد عوارض صادراتی داریم و بیشتر محصولات کشاورزی با ارز ۴۲۰۰ تومان صادر می‌شود، باید مابه‌التفاوت آن دریافت شود که قیمت صادراتی یا قیمت داخلی به یک تعادل دست پیدا کند.
رسولیان با بیان اینکه کنترل قیمت مرغ و تخم‌مرغ یک موضوع ملی است، عنوان کرد: اقدامات ما در این زمینه شاید به صورتی که بتواند قیمت را کنترل کند، چشمگیر نباشد، اما با این وجود همه همکاران ما تلاش خود را انجام خواهد داد.
منبع : ایسنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.