رشتخوار -عضوکمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت:اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در راستای توجه به اقشار آسیب‌پذیرخصوصا خانوارهای تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی ره با اخصاص ۷ هزار میلیارد تومان در سال جاری دریافتی حقوق این دو قشر را به بالای ۵۰۰ هزار تومان می رساند

حقوق خانوارهای بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی ره به بالای ۵۰۰هزار تومان می رسد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، دکتر محمود نگهبان سلامی در جلسه شورای اداری رشتخوار اظهار داشت:در راستای کاهش آسیب های تورمی و امواج‌  پی‌درپی گرانی ۱۱ هزار میلیارد تومان به اقشار کم در آمد پرداخت خواهد شد  که در حال حاضر ۲۰ میلیون نفر از اقشار آسیب پذیر که درآمد کمتر از ۳ میلیون تومان دارند، مانند برخی از کارمندان دولت، کارگران تحت پوشش تامین اجتماعی، مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی، مشمول این طرح می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه این بسته حمایتی در دو مرحله ارایه خواهد شد، افزود: ارزش ریالی بسته حمایتی در هر مرحله ۳۰۰ هزار تومان بوده و در مجموع ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مبلغ پرداختی به این اقشار خواهد بود.

نگهبان سلامی همچنین با تاکید برنیاز  توسعه زیر ساختها در رشتخوار اظهار داشت:بحث چهار بانده شدن محور رشتخوار تربت حیدریه خواف امسال در ردیف ملی قرار گرفته و با اینکه بیش از ۴۰۰ میلارد تومان اعتبار نیاز دارد حدود ۱۰۰ میلیارد تومان امسال به این امر اختصاص یافته است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، فرماندار رشتخوار هم در این جلسه خواستار تسریع احداث چهار بانده شدن محور رشتخوار به تربت حیدریه شد و گفت:بنا بود کلنگ احداث این پروژه در هفته دولت به زمین بخورد اما انجام نشد

خالقداد عرب همچنین با اشاره به افتتاح بیش از دو سه  ساله بیمارستان حضرت و تجهیز آن متاسفانه به دلیل کمبود متخصص در این بیمارستان خصوصا بخش تسهیلات زایمانی انجام نمی شود و مردم شهرستان مجبورند در بیمارستانهای گناباد تربت حیدریه یا مشهد مراجعه کنند که این امربا عث شده جمعیت موالد را در این شهرستان با کاهش دهد.

فرماندار شهرستان رشتخوار همچنین با تیریک ماه ربیع اول و هفته وحدت با تاکید  بر وحدت و انسجام و همبستگی ملی علیرغم خط و نشان کشیدن های استکبار، همه ما باید گوش به فرامین مقام معظم رهبری باشیم و با روحیه جهادی با کمترین اعتبارات و امکانات بیشترین بهره وری را به عرصه استفاده برسانیم. ما باید زیبایی ها، خدمات و اقدامات را بازگو کنیم بعنوان مثال در چند سال اخیر در حوزه کشاورزی فعالیت های چشمگیر و مثمر ثمری انجام شده است.
عرب اظهار داشت: امروز، روزی است که مدیران ما باید خادمان واقعی مردم باشند و رعایت حق و حقوقات و تکریم ارباب رجوع را نموده تا دشمنان به اهداف و تبلیغات منفی خود نسبت به انقلاب ما دست پیدا نکند، وظیفه ما باید بسترسازی مناسب و برخورد با اخلاص و تواضع و رفع مشکلات موشکافانه مردم باشد.
رئیس شورای اداری شهرستانرشتخوار، عنوان کرد: هزاران رسانه دارند بر ناکارآمدی نظام اسلامی تبلیغ می کند، امروز ما بعنوان نمایندگان حاکمیت در جمهوری اسلامی باید با تلاش و پشتکار و عمل صالح، پادزهر تبلیغات مسموم و زهراگین دشمن را در میزهای خدمت، صادقانه به مردم خدمت رسانی کنیم.
فرماندار رشتخوار، گفت:  شهرستان رشتخوار و در این برهه زمانی با وجود کمبود اعتبارات در تمامی حوزه ها همچون(آموزش و پرورش، کمیته امداد، بهزیستی، اشتغال، دستگاه های زیرساختی و ...) حرفهای زیادی برای گفتن دارد و در شرایط کنونی انتظار می رود با وحدت و همدلی خدمات به مردم ارائه نماییم.
عرب اذعان داشت: ما امروز در یک جنگ نابرابر اقتصادی قرار داریم و همه باید به دور از دسته بندی های سیاسی و با توجه به منویات مقام معظم رهبری در مسیر و نقشه راهی که ایشان تعیین می کنند حرکت نماییم و با وحدت پوزه استکبار راه به خاک بمالیم.

سید حسن حسینی رییس شورای اسلامی شهرستان رشتخوار هم در این جلسه با تاکید بر حمایت مجلس از کشاورزان از نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی خواست به فکر رفع مشکلات کشاورزان از جمله خرید تضمینی محصول زعفران، تامین کود و استمهال وام های کشاورزان باشند

وی با ذکر این که بیش از ۲هزارو۵۰۰ تن نیاز شهرستان رشتخوار به کود شیمیایی است اظهار داشت:متاسفانه هنوز ۱۰۰۰ تن آن  تامین شده است. و هر زمان کود شیمیایی به شهرستان می آید با همکاری نیروی انتظامی این کود ها به علت کمبود بین کشاورزان توزیع می شود.

حسینی با ذکر این که ۸۰ درصد مردم شهرستان کار کشاورزی دارند خواستار توجه دولت و مجلس به حمایت از این قشر که تامین کننده غذای جامعه هستند شد.

رییس جهاد کشاورزی رشتخوار هم در این جلسه  در خصوص بحث خرید زعفران توسط دولت گفت:بحث خرید زعفران بورسی می شود و عدد ۱۹ میلیون تومان برای هر کیلو گرم زعفران تعریف شده است که کمک شایانی به زعفران کاران این شهرستان خواهد بود.

حمید رضا رضایی گفت:بیش از ۶۳۰۰ هکتار از اراضی شهرستان رشتخوار زیر کشت محصول زعفران قرار دارد که سال گذشته بیش از ۸ تن محصول زعفران از کشاورزان رشتخواری توسط دولت خریدار ی شد

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.