۱۱ درصد افراد بالای ۳۰ سال خراسان رضوی مبتلا به بیماری دیابت هستند.

۱۱ درصد افراد بالای ۳۰ سال خراسان رضوی؛ مبتلا به دیابت

به گزارش قدس آنلاین، قائم مقام معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نشست خبری هفته۱۱ درصد افراد بالای ۳۰ سال خراسان رضوی؛ مبتلا به دیابت پیشگیری از دیابت اظهار کرد: این در حالی است که بر اساس مطالعات سال ۹۵، ۱۱ درصد از جمعیت بالای ۳۰ سال کشور نیز مبتلا به دیابت هستند و استان خراسان نیز در همین شرایط قرار دارد.

دکتر فرهمند با اشاره به اینکه بیمار مبتلا به دیابت در صورت درگیر شدن با عوارض بیماری، فشار اقتصادی و روانی زیادی را بر خانواده خود تحمیل می کند، افزود: به همین منظور در سال جاری شعار روز جهانی دیابت، "دیابت و خانواده" نامگذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه تا پیش از اجرای برنامه تحول نظام سلامت، بیماری دیابت در مراکز معدودی از حوزه بهداشت کنترل می شد، اظهار کرد: با اجرای این برنامه در حال حاضر مراقبت و کنترل بیماری دیابت در تمامی مراکز جامع سلامت و خانه های بهداشت در مراکز شهری و روستایی اجرا می شود که این امر گام مهمی در شناسایی بیماران و پیشگیری از بروز عوارض بیماری دارد.

وی با اشاره به اینکه باید با اطلاع رسانی و آموزش مردم را نسبت به بیماری دیابت حساس کرد افزود: در صورت ایجاد عوامل تعدیل کننده در بیماری دیابت، حتی افرادی که زمینه ژنتیکی این بیماری را دارند دیرتر مبتلا شده و با عوارض کمتری روبرو می شوند.۱۹ تا ۲۵ آبان ماه هفته ملی دیابت نامگذاری شده است.

منبع: صدا و سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.