البرز- محمدامین فرشی از برگزاری بزرگترین نمایشگاه تولیدی، صادراتی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنایع کوچک و متوسط در البرز خبر داد.

حضور ۱۰۰ تولیدکننده در نمایشگاه صنایع کوچک و متوسط البرز/ روابط تجاری با همسایگان گسترش می‌یابد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمد امین فرشی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی البرز عصر سه‌شنبه در نشستی خبری که در سالن جلسات شرکت شهرک‌های صنعتی برگزار شد، اظهار کرد: موفقیت های بسیار خوبی در سالهای اخیر درحوزه شهرک های صنعتی استان البرز کسب شده است.

وی افزود: ‌تلاش کرده ایم تا برنامه مدونی در خصوص برگزاری بزرگترین نمایشگاه تولیدی صادراتی و فرصت های سرمایه گذاری در صنایع کوچک و متوسط  در استان البرز تدوین کنیم.

فرشی با بیان اینکه این نمایشگاه بزرگترین رویداد تجاری استان البرز خواهد بود، گفت: چنین رویداد تجاری تاکنون در البرز برنامه ریزی نشده بود چراکه شرایط اقتصادی در کشور امکان برگزاری چنین رویداد بزرگی را نمی داد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی البرز با تشریح روند برپایی این نمایشگاه، گفت: نزدیک به ٢ هزارمتر فضای نمایشگاهی در اختیار واحدهای صادراتی استان در محل سایت موقت نمایشگاه های استان البرز در نظر گرفته شده است.

وی با اعلام اینکه حدود ١٠٠ واحد صنعتی صادراتی برای برپایی این نمایشگاه ثبت نام کرده اند، ‌خاطرنشان کرد: از ۲۶ لغایت ۲۹آبان که زمان برگزاری نمایشگاه است مسئولین کشوری و استانی از این نمایشگاه صنعتی و مهم دیدن خواهند کرد.

فرشی دیدار هیئت های تجاری خارجی در این رویداد بزرگ را حائز اهمیت دانست و گفت: به دلیل شرایط جنگ اقتصادی و تحریم ها علیه ایران بایستی روابط تجاری را با کشورهای همجوار و همسایه بیشتر کنیم.

وی با اشاره به اینکه در زمینه صادرات غیرنفتی وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه‌های هوشمند تجاری را مد نظر قرار داده است، افزود: باید دید این برنامه ها تا چقدر عملیاتی خواهد شد چراکه بستگی به همت ما مسئولین و صنعتگران خواهد داشت.

این مسئول با اشاره به اینکه یکی از این برنامه هایی که وزارتخانه به مجلس ارائه داده است صادرات کالاهای غیر نفتی است، ‌اذعان داشت: در این شرایط چندین کشور هدف و مستعد را برای صادرات انتخاب کرده ایم و مهمان هایی از ١٠ کشور همسایه و بیش از ١٠٠ هیئت تجاری در ‌حاشیه این نمایشگاه در مدت  ٤ روز از نمایشگاه دیدن خواهند کرد.

وی اضافه کرد: مهمانان عمدتا از کشورهای افغانستان، عراق، سوریه، لبنان، بلاروس، روسیه و چندین کشور غیر همسایه که برای البرز به عنوان کشورهای هدف برای صادرات محسوب می شوند، خواهد بود.

فرشی با یادآوری اینکه برنامه هایی از جمله بازدیدها، ‌نشست ها با تولید کنندگان و تجار ایرانی و خارجی از اهداف مهم این نمایشگاه بشمار می آید، افزود:با همکاری سازمان توسعه تجارت و وزارت امور خارجه این رویداد برنامه ریزی شده که امیدواریم در مدت برگزاری نیز با کیفیت خوبی برگزار شود.

برگزاری نشست فن بازارهای ملی در حاشیه نمایشگاه

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی البرز به نشست سراسری فن بازارهای ملی که به مدت دو روز با حضور تمامی کارگزاران فن بازار ملی کشور در البرز برگزار می شود اشاره کرد و گفت: در این نشست ارتقا فناوری و تکنولوژی روز فن بازارهای ملی بحث و تبادل نظر می شود.

وی با بیان اینکه نشست تجاری اقتصادی مشترک ایران و عراق با حضور رایزن عراق در ایران و رئیس اتاق بازرگانی ٤ شهر عراق در حاشیه این نمایشگاه برگزار می شود، ‌افزود: ‌تمامی عوامل دخیل در حوزه صادراتی ایران و عراق در روز ٢٧ آبان بازدید خواهند داشت و روز ٢٨ آبان هم برای کشور افغانستان به همین صورت خواهد بود.

فرشی اضافه کرد: ‌از ١١ کشورخارجی  تمامی رایزن های تجاری حضور خواهند داشت و هر سفارتخانه یا  بخش خارجی که در ایران مستقر است دعوتنامه ای از طریق وزارت امور خوارجه داده شد که  عموما در سطح سفرا، رایزن های اقتصادی است همچنین برای  ١٧ کشور بازدید و نشست های اقتصادی در حوزه اقتصادی تدارک دیده ایم.

این مسئول به اولین رویداد استارت آپ ‌" دمو"اشاره کرد و گفت: در این رویداد مهم سرمایه گذارانی که تمایل به شرکت  و همکاری در استارت آپ های توسعه صادرات دارند شرکت خواهند کرد.

وی به نشست بانوان کارآفرینان کل کشور با حضور دکتر ابتکار و تمامی بانوانی که در حوزه اقتصادی در بدنه دولت حضور دارند، اشاره داشت و گفت: در این نشست بانوان کارآفرین تبادل اطلاعات و آشنایی به خدماتی که دولت برای بانوان کارآفرین داشته است را خواهند داشت.

فرشی اظهار کرد: همچنین کلینیک بسته بندی که یکی از مشکلات صادرکنندگان ما در بازار جهانی است برگزار و متخصصان در حوزه بسته بندی  خدمات و مشاوره خواهند داد.

وی اضافه کرد: ‌در عین حال یک کلینیک صادراتی را رونمایی خواهیم کرد که متخصصان امر واحدهایی که کالای صادراتی دارند را شناسایی کرده و استاندارد سازی می کنند تا  کشور هدف را برای واحد صنعتی مشخص کنند.

فرشی یادآور شد: در مدت برپایی نمایشگاه نشستی با مدیران کل در حوزه اقتصادی خواهیم داشت تا صنعتگران سوال ها و مشکلات خود را در این بخش بیان کنند.

وی در پایان گفت: ما در برگزاری این نمایشگاه صرفا به دنبال انجام وظیفه سازمانی نبودیم بلکه با عشق و علاقه شروع کرده ایم و امیدواریم میزان پیشرفت وخروجی آن رضایت بخش باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.