فدراسیون والیبال ایران درحالی که با ایگور کولاکوویچ قرارداد دارد در اقدامی آماتور با چند مربی برای قبول هدایت تیم ملی مذاکره کرده است.

اقدام عجیب فدراسیون والیبال در مورد کولاکوویچ

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، هنوز تکلیف اجرای قانون منع بکارگیری بازنشسته‌ها در فدراسیون والیبال مشخص نشده است که خبر جدید از این فدراسیون بیرون آمد. امیرحسین منظمی، دبیر فدراسیون والیبال که این روزها به نوعی شخص اول فدراسیون هم هست در جدیدترین اظهارات خود اعلام کرده بود که تمایلی به ادامه همکاری با ایگور کولاکوویچ، سرمربی تیم ملی والیبال ایران ندارد.

حال اینکه نظر شخصی آقای دبیر چقدر می‌تواند تاثیرگذار باشد، موضوعی است که باید برای رسیدن به پاسخ آن صبر کرد. خبرنگار برای پیگیری این موضوع بارها با منظمی و ضیایی تماس گرفت، اما موفق به صحبت کردن با آنها نشد، اما ذکر چند نکته واضح می‌تواند بسیار کمک کند تا مشخص شود که آیا منظمی می‌تواند نظرات شخصی‌اش را در مجموعه والیبال ایران اجرا کند یا خیر.

ایگور کولاکوویچ، سرمربی تیم ملی والیبال ایران درمورد شرایط قراردادش اظهار داشت: من تا اکتبر ۲۰۲۰ یا همان پایان بازی‌های المپیک با ایران قرارداد بستم.

اول فوریه ۲۰۱۷ (۱۳ بهمن ۹۵) قرارداد ایگور کولاکوویچ با شماره‌نامه ۲۷۵/۱۷۱۲۵ بین فدراسیون والیبال با مدیریت محمدرضا داورزنی و این سرمربی به امضا رسید که همان روزها هم اعلام شد این قرارداد به صورت ۲+۲ است؛ یعنی قرارداد اولیه ۲ ساله است و اگر طرفین از یکدیگر رضایت داشتند این قرارداد به مدت ۲ سال دیگر هم تمدید می‌شود.

اول می ۲۰۱۸ (۱۱ اردیبهشت ۹۷) بود که قرارداد آقای سرمربی تمدید شد و این بار احمد ضیایی به عنوان رئیس فدراسیون پای برگه قرارداد را امضا کرد. مدت این قرارداد هم تا اول اکتبر ۲۰۲۰ (۱۰ مهر ۹۹) ثبت شد.

زمانی که قرارداد اولیه به امضا رسید گفته می‌شد که دستمزد ایگور مبلغی ماهیانه حدود ۱۵ هزار دلار است که این مبلغ در یک سال حدود ۱۸۰ هزار دلار می‌شود. این مبلغ مربوط به قرارداد اولیه ایگور بوده و طبیعی است که بابت تمدید قرارداد این مبلغ افزایشی هم داشته باشد.

نکته عجیب ماجرا تنها اظهارنظرهای امیرحسین منظمی به عنوان دبیر فدراسیون نیست، بلکه پیشنهاد فدراسیون به چند مربی برای جایگزینی ایگور کولاکوویچ است. فدراسیون ایران در شرایطی که قرارداد ایگور کولاکوویچ را تمدید کرده به دنبال قطع همکاری با وی و انتخاب جایگزین برای این مربی مونته‌نگرویی است. این اقدام آماتور بدون شک می‌توان آبروی ایران در میادین بین‌المللی را ببرد، چون گزینه‌هایی که با فدراسیون به آنها پیشنهاد داده با کولاکوویچ تماس گرفته و دلایل این اتفاق را از او جویا شده‌اند و همین امر موجبات ناراحتی ایگور را هم فراهم کرده است.

حالا فدراسیون اگر بخواهد پای صحبت خود بماند و با کولاکوویچ قطع همکاری کند باید غرامت پرداخت کند؛ غرامتی که با توجه به اوضاع ارزی در کشور می‌تواند بسیار سنگین باشد. باید منتظر باشیم و ببینیم که آیا تصمیم عجیب فدراسیون به قیمت پرداخت غرامت سنگین اجرا خواهد شد یا اینکه نیاز است فدراسیون کمی بیشتر فکر کند تا هزینه‌ای برای فدراسیون تراشیده نشود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.