فرمانده ناجا از برخورد پلیس با مخلان نظم، جامعه هنجارشکنان، متخلفان و برهم زنندگان نظم عمومی در جامعه خبر داد.

مخلان نظام اقتصادی به جزای کارشان خواهند رسید /شناسایی باندهای توزیع کننده مواد مخدر از اولویت‌های پلیس است

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، سردار حسین اشتری فرمانده ناجا در حاشیه بازرسی از ستاد فرماندهی تهران بزرگ و در جمع خبرنگاران گفت: فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با اجرای دقیق ماموریت ها توانسته نظم و آرامش را در پایتخت جاری کند.

وی افزود: اقداماتی که به فرماندهی انتظامی تهران بزرگ ابلاغ شده است باعث ارتقا امنیت بوده و این اراده در راستای برخورد با هرگونه هنجار شکنی است.

سردار اشتری با بیان اینکه هیچ نقطه ای در پایتخت وجود ندارد که پلیس بر آن اشرافیت نداشته باشد، گفت: کسی نیست که باعث آزار اذیت و مردم شود و پلیس با او برخورد نکند.

فرمانده ناجا در رابطه با برخورد پلیس با اخلال‌گران نظم اقتصادی در کشور گفت: پس از اتفاقاتی که در بازار سکه و ارز پیش آمد قبل از هر مجموعه که بخواهد در این راستا اقدامی انجام دهد این پلیس بود که وارد عمل شده و با اقدامات خود توانست با شناسایی متخلفان و دستگیری آن‌ها نقش به سزایی در تامین امنیت و فضای اقتصادی جامعه داشته باشد.

وی افزود: نتایج اقدامات پلیس در این زمینه هم منجربه شناسایی دو نفر از مخلان بازار سکه و ارز بود که صبح امروز به دار مجازات آویخته شدند و پلیس از این بابت که توانسته اقتدار خود را به نمایش بگذارد افتخار می‌کند.

سردار اشتری افزود: پلیس توانسته امنیت جامعه را که مسئله مهمی برای ما به شمار می‌آید برقرار کند و با توجه به مراسمی که در پیش رو داشتیم و آن هم مراسم باشکوه جاماندگان اربعین که از میدان امام حسین تا حرم حضرت عبدالعظیم(ع) انجام شد پلیس توانست بدون هیچ گونه بی‌نظمی و هرج و مرج و ناامنی امنیت زائران و راهپیمایان اربعین حسینی را تأمین کند که نقش فاتب در این مراسم بی‌بدیل بود.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در رابطه با برخورد با قاچاقچیان و فروشندگان مواد مخدر در کشور و در پایتخت گفت: گزارش‌های متعددی از مردم داشته‌ایم که در خصوص برخورد با قاچاقچیان و فروشندگان مواد مخدر و توزیع کنندگان آن اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی افزود: در بحث برخورد با انتقال دهندگان مواد مخدر و کسانی که فروشنده و توزیع کننده مواد مخدر در جامعه هستند با اقتدار و با برنامه ریزی دقیق برخورد خواهند شد؛ لذا شناسایی باندهای توزیع کننده در بحث مواد مخدر یکی از اولویت‌های پلیس است.

سردار اشتری در خصوص ارتباط مردم، شهروندان و پلیس گفت: در هفت ماهه گذشته بیش از 7 میلیون نفر از شهروندان با سامانه 110 پلیس تماس برقرار کردند که مشکلات خود را با پلیس در میان گذاشتند در ماه یک میلیون تماس با سامانه 110 و اعلام مشکلات از سوی شهروندان به پلیس ثبت شده است که روزانه آمار 10 هزار تماس در این سامانه ثبت شده است و این نشانگر ارتباط دوطرفه بین پلیس و مردم است.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران افزود: حدود 12 میلیون شهروند در پایتخت روزانه در حال تردد و به مسائل روزمره خود مشغول هستند که تأمین امنیت این عزیزان کار بسیار دشوار و بزرگی است اما با توجه به فعالیت بزرگ شهروندان در تهران این آرامش و امنیت قابل احساس است و این آرامش به راحتی به دست ما نرسیده است چرا که به واسطه حمایت‌ها و دعای مردم نسبت به پلیس و فعالیت‌های همکاران بنده در نیروی انتظامی تهران بزرگ و همچنین هدایت‌ها و رهنمودهای فرمانده کل قوا است که از این بابت خدارا شاکر هستیم.

وی تصریح کرد: بحث امنیت تهران بزرگ برای ما اهمیت دارد. برقراری امنیت در بعدهای مختلف مانند بعد اقتصادی، انتظامی، اجتماعی و اخلاقی باید در حوزه‌های مختلف ارتقا و در دستور کار پلیس قرار گیرد لذا با توجه به آیین نامه‌های اختصاص داده شده به فرماندهی انتظامی تهران بزرگ پلیس در حال فعالیت است و ممکن است در برخی نقاط هم در مسائل مختلفی دچار ضعف و ایراد باشیم که باید به آنها رسیدگی و نقایص برطرف شود.

سردار اشتری با بیان اینکه یکی از معضلات ما در بحث مواد مخدر جمع آوری و نگهداری معتادان متجاهر است، گفت: نیروی انتظامی در تهران و در کل کشور این توانایی را دارد که ظرف 48 ساعت تمامی معتادان متجاهر را شناسایی و جمع آوری کند و تحویل مقامات مربوطه دهد لذا از مقامات به ویژه شهرداری، بهزیستی و سایر ارگان‌های مربوطه به نگهداری معتادان متجاهر درخواست داریم تا محل‌هایی را برای ما درنظر گرفته و به ما در پاکسازی چهره شهر و کشور کمک کنند.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: در بحث ترافیکی با برنامه ریزی‌های خوبی که صورت گرفته است نسبت به سال‌های گذشته تلفات و خسارات کمتری داشته‌ایم و این اقدامات ما را راضی نخواهد کرد چرا که از نظر ما کشته شدن یک نفر در جاده‌ها و حوادث رانندگی نیز زیاد تلقی می‌شود.

وی تأکید کرد: با آوردن فناوری روز تجهیزات و پایش تصویری و کنترل در کشور و استفاده از دستگاه‌های دیگر که با ما در امر رصد و کنترل ترافیکی کمک می‌کنند اولویت پلیس این است که نظم ترافیکی را چه در سطح کشور و چه در سطح پایتخت برقرار کند که در این راستا راه اندازی مانیتورینگ هوشمند جهت کنترل کیفی و نظارت بر ترافیک شهری و جاده‌ای به ما کمک بسیار قابل توجهی خواهد کرد.

سردار اشتری در رابطه با بحث آموزش در حوزه همکاران پلیس گفت: یکی دیگر از اولویت‌های ناجا که در تهران هم رشد بسیار خوب و مطلوبی داشته است حرفه‌ای شدن همکاران و نیروی پلیس است که به وسیله آموزش مستمر آن است که این آموزش‌ها در مقاطع مختلف پلیس جهت بالا بردن و سطح کیفی فعالیت‌های پلیسی آن ارتقا پیدا کند.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران افزود: از افتخارات پلیس این است که توانسته در حوزه های مختلف مانند حوزه نظم و امنیت با متهمان و متخلفان برخورد قاطع داشته باشد و با هماهنگی دستگاه قضایی کسانی که باعث اذیت و آزار و سودجویی از مردم می‌شوند و نگرانی مردم را بیشتر از قبل می‌کنند بتوانیم گام بلندی برداریم و با متخلفان به صورت قاطع و صریح برخورد کنیم.

وی با بیان اینکه مجموعه پلیس یک مجموعه اجتماعی محور است، گفت: اقدامات پلیس بر اساس نیازمندی‌های مردم است مأموریت‌های پلیس در راستای درخواست‌های شهروندان و هموطنان از نیروی انتظامی صورت می‌پذیرد و همه این مأموریت‌ها به جهت کسب رضایت شهروندان و هموطنان از پلیس است.

سردار اشتری در خصوص جمع بندی نظارت ستادی خود از نیروی انتظامی تهران بزرگ گفت: در این نشست معایب و نقایص احساس شد که با توجه به گذشت زمان که در جلساتی که از قبل داشته‌ایم مصوب شد هرکدام از معایب در مقاطعی از نیروی انتظامی احساس شد که می‌بایست با انجام اقدامات همکاران من در نیروی انتظامی تهران بزرگ برطرف شوند، بازرسی کل نیروی انتظامی بررسی‌های لازم در اقدامات پلیس پایتخت را انجام می‌دهد تا با اعتبار و اختیاراتی که در اختیار ما قرار گرفته است بتوانیم در تهران بزرگ در نقاطی که دچار پیچیدگی هستیم برطرف کنیم؛ همچنین بحث ساختار سازمان جدید در اولویت ما قرار دارد تا بتوانیم در پایان سال با جلساتی که در نیروهای مسلح داریم بتوانیم به این موارد بپردازیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.