مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان‌رضوی گفت: تا پایان سال ۲۰ تیم پزشکی به‌صورت ماهیانه در قالب طرح شهید رهنمون به مناطق محروم خراسان رضوی اعزام می‌شوند.

۲۰ تیم پزشکی ماهیانه به مناطق محروم خراسان‌رضوی اعزام می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، هادی جلالی درباره مهم‌ترین برنامه‌های بسیج جامعه پزشکی خراسان‌رضوی تا پایان سال اظهار داشت: اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق محروم استان خراسان رضوی و حاشیه شهر مشهد در قالب طرح «شهید رهنمون» در راستای ارائه خدمات رایگان سلامت در زمینه‌های درمانی، بهداشتی، پیشگیری و برگزاری کلاس‌های آموزشی و مشاوره از جمله مهم‌ترین برنامه‌های بسیج جامعه پزشکی تا پایان امسال است.

وی افزود: ۲۰ نقطه در سطح استان خراسان رضوی که شامل ۱۱ نقطه در سطح شهر مشهد و ۹ نقطه در شهرستان‌ها می‌شود برای اجرای این طرح شناسایی شده است و هر تیم پزشکی در نقاط ثابت مشخص شده به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان‌رضوی با اشاره به اعزام هر گروه به یک منطقه خاص و انجام فعالیت‌ها به‌صورت ماهیانه، تصریح کرد: ۲۰ گروه پزشکی مذکور به طور متوسط بین ۴ نفر در گروه‌های عمومی و تا ۱۰ نفر در گروه‌های تخصصی را شامل می‌شوند و در مجموع ماهانه بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفر از بسیج جامعه پزشکی به مناطق محروم استان محروم استان اعزام می‌شوند.

جلالی خاطرنشان کرد: هر گروه در طی اجرای طرح حداقل ۳ هزارنفر را زیر پوشش خود قرار می‌دهند و در مجموع با توجه به جمعیت هر منطقه این تعداد بین ۳ تا ۵ هزار نفر متغیر است. درصدد هستیم در جریان هفته بسیج نقاط دیگری را نیز در سطح استان شناسایی کرده و با توجه به نیاز مردم و وسعت و تراکم جمعیتی هر منطقه جغرافیایی نسبت به ارائه خدمت‌رسانی اقدام کنیم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.