نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خطاب به اساتید و مدیران مدارس علمیه اهل سنت گفت: باید توجه کنید که این جریان تکفیری، نفوذی در مدارس شما نداشته باشد که اگر این اتفاق بیفتد طلبه ای که باید خادم و نوکر پیامبر باشد دشمن پیامبر می‌شود.

اولویت‌مان شعار وحدت نیست، بلکه نفس وحدت است/ توجه کنید که این جریان تکفیری، نفوذی در مدارس شما نداشته باشد
به گزارش قدس آنلاین ، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی پیش از ظهر امروز در مراسم پایان اردوی دو روزه طلاب جدیدالورود اهل سنت که در حسینیه دفتر برگزار شد، گفت: امیدوارم این اردوی دو روزه شما از برکات خاصی در عرصه تعالی و پیشرفت علمی، فکری و بصیرت آفرینی برخوردار باشد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی افزود: طلبگی عرصه‌ای است که همه ما در این عرصه با هم یکسان هستیم، چه استاد، چه طلبه، چه عالم و چه متعلم همه برابر هستیم.

وی با بیان این مطلب که همه ما نوکر هستیم، افزود: در عرصه خدمتگذاری به‌اسلام همه ما یکسان هستیم و از دیدگاه نبی مکرم اسلام(ص) کسی بین ما عزیزتر است که بیشتر به‌درد اسلام بخورد.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: تفاوت یک دانشجو و طلبه در این است که یک دانشجو در یک رشته تخصصی درس می‌خواند تا مدرکی بگیرد، با آن مدرک بتواند شغل و جایگاه اجتماعی و پول و قدرتی به‌دست بیاورد، اما یک طلبه اول شغلش را که همان نوکری و خدمتگذاری به‌ساحت مقدس پیامبر(ص) و اسلام است، انتخاب کرده و بعد برای کسب مهارت‌ها و معلوماتی که برای این خدمت نیاز دارد وارد حوزه علمیه می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این مطلب که ما طلبه‌ها باید هر روز فعالیت‌های خودمان را ارزیابی کنیم تا بسنجیم، چقدر از آنها سهم پیامبر(ص) است، افزود: اگر با این بینش وارد عرصه تحصیل علوم دینی شویم، آدم موفقی هستیم، اما اگر خدای ناکرده طلبگی را به‌عنوان یک سکوی پرش به‌موقعیت‌های اجتماعی و محبوبیت‌های مردمی و قدرت انتخاب کنیم، بدترین خلق خدا هستیم.

وی تصریح کرد: طلبه‌ای که برای کسب قدرت و ثروت وارد این عرصه می‌شود، در واقع شانه‌های پیامبر(ص) را سکوی پرش خود قرار داده و در روایات از پیامبر(ص) و ائمه اطهار (ع) آمده است که خدا لعنت کند کسی را که ما را وسیله نان خوردن خودش قرار دهد.

آیت‌الله علم‌الهدی اظهار کرد: وضعیت زندگی ما طلبه‌ها در بالاترین سطح خودش بین اساتید و علمای اسلام، در حد یک کارگر ساده هم نیست و اگر می‌بینید، طلبه‌ای وضع بهتری دارد از طریق کار دیگری است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تاکید کرد: همه ما نوکر هستیم، هم من طلبه پیرمرد ۷۴ ساله، هم شما طلبه جوان 18 ساله و تفاوت و برتری ما در محضر پیامبر(ص) که ارباب ما بوده، در این مطلب است که کدامیک بیشتر در خدمت اسلام باشیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز همه دنیای کفر بر سر اسلام ریخته‌اند، شرق، غرب و روس، آمریکا و چین هم ندارد، همه شأن در هدف براندازی اسلام با هم متفق هستند.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه تا قبل از جنگ احزاب به‌مدت ۳ هزار سال عرب و یهود در مقابل هم جنگیدند، اما در جنگ احزاب همه آنها با هم متحد شدند و در مقابل اسلام و پیامبر(ص) جنگیدند، متذکر شد: پیامبر(ص) فرمودند «قد برز الاسلام کله علی الکفر کله» یعنی تمام اسلام در برابر تمام کفر ایستاد، این جمله ایشان امروز هم دوباره مصداق پیدا کرده و ما در این شرایط طلبه و نوکر پیامبر(ص) شده‌ایم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این مطلب که امروز تنها جبهه‌ای که مقابل کفر و استکبار جهانی ایستاده، انقلاب اسلامی است، خطاب به‌طلبه‌های جدیدالورود گفت: امروز شما به‌عنوان نوکر پیامبر(ص) باید این بصیرت را پیدا کنید و جبهه ایشان را تشخیص دهید و از ارباب‌تان که رسول الله است نهایت دفاع را کنید.

وی همچنین خطاب به‌علما و اساتید و روحانیون اهل سنت گفت: از اینکه شما عزیزان برنامه‌های آموزشی طلاب را به‌بهترین وجه اجرا می‌کنید، از شما سپاسگذارم.

آیتالله علم‌الهدی ادامه داد: ما در زمانی به‌سر می‌بریم که اولویت‌مان شعار وحدت نیست، بلکه نفس وحدت است و در وهله اول این وحدت باید بین روحانیون باشد، چرا که در غیر این صورت نمی‌توانیم در یک صف جهاد واحد، برای دفاع از پیامبر(ص) بجنگیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه برنامه‌های آموزشی ابلاغی برای مدارس علمیه در مقام محدودسازی و کنترل فعالیت‌های آموزشی نیست، افزود: به‌ادعاهای جریان‌های معاند و مغرض توجه نکنید، نظام جمهوری اسلامی قصد دخالت ندارد، بلکه فقط به‌خاطر تحقق وحدت علمی و فکری بین مدارس، برنامه‌های هماهنگی را با مشورت علمای اعلام اهل سنت تدوین و ابلاغ می‌کند.

وی افزود: تشکر دوم من از شما اساتید، علما و ائمه جمعه اهل سنت به‌خاطر موضع‌گیری‌های ارزشمند بعضی از شما در دفاع از نظام و اجرای منویات مقام معظم رهبری است.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: سه استان خراسان رضوی شمالی و جنوبی یک امتیاز ویژه دارد و آن انسجام و موضع گیری‌های مشترک ضد استکباری و به‌موقع است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تاکید کرد: مهم‌ترین اولویت کاری شما اساتید و علمای گرامی، مصونیت‌بخشی به‌جریان طلبگی در حوزه‌ها و مدارس علمیه است، چراکه نقشه‌ای که استکبار جهانی برای براندازی اسلام تهیه کرده، جریان تکفیری است.

وی تصریح کرد: جریان تکفیری جریانی از دل اسلام و برای براندازی آن بوده و مسلمان‌کشی هدف دوم آنها است.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: استکبار به‌وسیله جریان تکفیری می‌خواهد یک چهره دروغین، درنده و پرقساوت از اسلام و توحید را به‌جهانیان معرفی کند و به‌این وسیله اسلام را در دنیا براندازد.

نماینده ولی فقیه خطاب به‌اساتید و مدیران مدارس علمیه اهل سنت ادامه داد: باید توجه کنید که این جریان تکفیری، نفوذی در مدارس شما نداشته باشد که اگر این اتفاق بیفتد، طلبه‌ای که باید خادم و نوکر پیامبر باشد، دشمن پیامبر(ص) می‌شود.

پذیرش 270 طلبه اهل سنت در سال تحصیلی جاری

در ادامه این مراسم، مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان نیز گفت: چند سالی است که اردوی طلاب جدیدالورود را برگزار می‌کنیم و امسال هم ۲۷۰ نفر طلبه اهل سنت جدید پذیرش شده‌اند.

حجت‌الاسلام اکبر فرجام افزود: در خراسان رضوی ۲۷ مدرسه علمیه اهل سنت برای خواهران و برادران دایر است، با وجود همه تبلیغات غرض‌ورزان که ادعا دارند، اهل سنت در خراسان محدودیت دارند، یک هزار و ۲۰۰ مسجد اهل سنت و یک هزار و ۳۵۰ امام جماعت در خراسان بزرگ فعال هستند که ۸۵۰ مسجد فقط در خراسان رضوی قرار دارد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی بدون توجه به‌قومیت، نژاد و مذهب، در امور مذهبی خدمات یکسانی دارد و این مسائل نباید شکاف و رخنه‌ای در همبستگی جامعه اسلامی ایجاد کند.

فرجام، ضمن تشکر از موضع‌گیری‌های منسجم و به‌هنگام علما و اساتید اهل سنت استان، گفت: خراسان بزرگ در عرصه های علم و فرهنگ و آموزش همواره در تاریخ اسلام درخشیده و پیشرو و مقتدا بوده است.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان با بیان این مطلب که باید بکوشیم این هویت اصیل خراسان در عرصه علوم و دانش های مذهبی حفظ شود، خطاب به‌اساتید و علمای اهل سنت گفت: امروز که شما مسؤولیت عرصه علم و آموزش در عرصه دینی را دارید با نگاه به‌این گذشته پرافتخار پیش بروید، خراسانی بیاندیشید و عمل کنید تا خراسان همچنان خراسان بماند.

منبع : فارس

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.