پرویز فتاح از اجرای طرح حمایت غذایی برای اقشار کم درآمد جامعه خبر داد.

بسته حمایتی ۲۰۰ هزار تومانی برای مددجویان توزیع می‌شود/ پول نقد قابل وصول نیست

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: طرح حمایت غذایی از گروه های کم درآمد جامعه پنجم آبان ماه به تصویب رسید و خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در اولویت اجرای این طرح قرار گرفتند.

وی افزود: ۲ میلیون و ۷۰ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد و خانواده های پشت نوبت برای طرح حمایت غذایی از اقشار کم درآمد جامعه معرفی شدند.

فتاح با اشاره به اینکه متوسط مبلغ این بسته ها ۲۰۰ هزار تومان است, گفت: مجوز پرداخت پلکانی این طرح تنها به کمیته امداد و بهزیستی داده شده است و بر این اساس به خانواده های تک نفره ۱۰۰ هزار تومان، دو نفره ۱۵۰ هزار تومان، سه نفره ۲۰۰ هزار تومان، چهار نفره ۲۵۰ هزار تومان و ۵ نفره و بیشتر ۳۰۰ هزار تومان پرداخت می شود.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه در این طرح مبلغ نقد قابل وصول نیست, تاکید کرد: این مبلغ در کارت‌های یارانه‌ای افراد به صورت شارژی پرداخت می‌شود و تنها با خرید کالاهای حمایتی از جمله مواد غذایی قابل استفاده است.

فتاح گفت: استفاده از این مبلغ سقف زمانی ندارد و لزومی ندارد خانواده ها برای خرج کردن آن عجله کنند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: با اجرای تبصره ۱۴ هیچ خانواده پشت نوبتی در کمیته امداد نداریم.

فتاح با اشاره به اینکه مهرماه امسال یک میلیون و ۴۵۰ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد بودند, گفت: در حال حاضر با افزایش ۶۰۰ هزار خانواده از مهر ماه این رقم به ۲ میلیون و ۷۰ هزار نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه روز ۲۶ آبان یارانه‌ها واریز می شوند, اظهار کرد: دولت در حال ارزیابی تعداد دفعات پرداخت بسته حمایتی برای اقشار کم درآمد است؛ اما آنچه مسلم است تا پایان سال چند نوبت پرداخت می شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی با تاکید بر اینکه در اجرای طرح حمایت از اقشار کم درآمد دولت برای کمیته امداد سقفی قائل نشده است گفت:  دولت ۹ میلیارد تومان برای اجرای این طرح بودجه تخصیص داده است و بر این اساس برای تحت پوشش قرار دادن این افراد محدودیت ایجاد می شود.

وی با اشاره به اینکه تعداد افراد معرفی شده از سوی کمیته امداد در چهارچوب گنجایش بودجه این طرح است, افزود: از روز گذشته تعدادی از افراد بسته های خود را دریافت کرده اند.

وی تصریح کرد: فروشگاه‌های اعلام شده برای اجرای این طرح فروشگاه های معتبری از جمله فروشگاه های وزارت رفاه، اتکا، افق کوروش، سپه و... هستند؛ همچنین تعاونی های روستایی نیز شامل این طرح می شوند تا افراد ساکن در روستاها برای خرید مایحتاج خود با مشکل مواجه نشوند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی با اشاره به سالروز زلزله گرمانشاه گفت: ۲۱ آبان سالروز اولین واقعه تلخ زلزله غرب استان کرمانشاه بود که ۹ شهرستان این استان را درگیر کرد.

وی با اشاره به پیش زلزله‌ها لطف خداوند بود چراکه اگر آن‌ها نبودند این حادثه تلفات جانی بیشتری داشت, گفت: تامین کانکس برای اسکان تقریبا ۳ ماه طول کشید.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه برای عملیات عمرانی ۹ ماه زمان صرف شده است, گفت: خانه ۲ هزار ۴۰۰ خانواده تحت پوشش کمیته امداد نیاز به بازسازی و نوسازی داشت. در یک پروسه ۶ ماهه ۵۰۰ واحد در کرمانشاه افتتاح کردیم و سپس در پروسه‌ای ۹ ماهه توانستیم ۲ هزار واحد را در این منطقه افتتاح کنیم.

فتاح با  اشاره به اینکه مسئولیت ما برای زلزله زدگان کرمانشاه رو به پایان است, تصریح کرد: ساخت خانه برای افرادی که در خانه های ناایمن زندگی می‌کنند در دستور کار دولت است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: کمیته امداد مسئولیت ساخت ۵ هزار و ۳۰۰ خانه در مناطق زلزله زده غرب کشور را بر عهده گرفت و ساخت این خانه ها تا پایان سال جاری به اتمام می رسد.

فتاح افزود: دولت در این راستا وام های بلاعوض به مبلغ ۱۲ میلیون تومان برای خانه های روستایی و ۱۵ میلیون تومان برای خانه های شهری واگذار کرد.

وی با بیان اینکه نقشه خانه ها توسط بنیاد مسکن تهیه شده است, خاطرنشان کرد: کمیته امداد تنها ناظر ساخت منازل بود به نحوی که تهیه نقشه خانه ها با بنای ۷۰ متر مربع و ساخت خانه ها برعهده بنیاد مسکن بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.