البرز- جهانگیر شاهمرادی با اشاره به اینکه در سال گذشته بالغ بر ۱۴۰۰میلیارد تومان از کارگروه ها اعتبار و تسهیلات پرداخت شده، گفت:در سال جاری۳۹۸ میلیارد تومان دربخش رونق تولید و ۲۲ میلیارد تومان در بخش بازسازی و نوسازی پرداخت شده است.

واحدهای صنعتی صادرات محور البرز  به دنبال افزایش تولید هستند

به گزارش قدس آنلاین ،جهانگیر شاهمرادی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز پیش از ظهر امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در جمع خبرنگاران اظهار کرد: درسال گذشته بالغ بر ۱۴۰۰میلیارد تومان از طریق مصوبه کارگروهها تسهیلات پرداخت شد ودر این زمینه رتبه اول کشوری را کسب کرده ایم.

وی افزود:مدت ۲ ماه است که برای  سال جاری اعتبارات اعلام شده است  که ۳۹۸ میلیارد تومان دربخش رونق تولید و ۲۲ میلیارد تومان در بخش بازسازی و نوسازی و درمجموع بالغ بر ۴۱۸ میلیارد تومان به استان البرز پرداخت شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرزبا اعلام اینکه در پرداخت تسهیلات در کشور، البرز در رتبه اول قرار دارد، گفت: پرداخت این تسهیلات در یک مرحله جهت حفظ اشتغال موجود است و درمراحل بعد جهت ایجاد اشتغال جدید خواهد بود.

وی اضافه کرد: با وجود مشکلات ارزی در کشور بسیاری از واحدهای صنعتی صادرات محور، تلاش می کنند تا تولیدات خود را افزایش دهند تا بازارهای بیشتری را کسب کنند.

شاهمرادی درپاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین مبنی براینکه با اعمال تحریم ها مبادلات ارزی جهت صادرات کالاها در بازارهای جهانی به چه صورت خواهد بود، گفت: دولت اصرار دارد کالاهایی که صادر می شوند با ارز حاصل از صادرات به کشوربرگردد و این مبادلات از طریق سامانه نیما انجام شود تا کشور در چرخه صادرات قرار بگیرد.

این مسئول افزود: صادر کنندگان ما نیزبرای پیمان ارزی گله مند هستند، چراکه کشورهای همسایه بخصوص افغانستان و عراق تمایل دارند صادرات را بصورت ریالی انجام دهند.

شاهمرادی با اشاره به اینکه کشور در تحریم است، گفت: بایستی راهکارهای مناسب برای ارتباط با کشورهای دیگر را حفظ کنیم.

وی خاطرنشان کرد: به کشورهایی که صادرات نفتی داریم تلاش می کنیم به هر شیوه تبادلات را انجام دهیم تا نیازهای اولیه داخلی حل شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز به میزان تعرفه گمرک درصادرات اشاره کرد و گفت: واحدهای تولیدی جهت واردات کالا برای ترخیص از گمرک گله مند هستند چراکه گمرک وزن کالا ومیزان دلاری که در نظر می گیرد را بسیار بالا اعلام می کند  وباید این رویه اصلاح شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.