مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: هزینه استفاده از تمام تاکسی های شهر مقدس مشهد 10 درصد افزایش پیدا کرد.

کرایه تاکسی های شهر مشهد 10 درصد گران می شود

سید مهدی علوی مقدم در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد و پس از 500 روز نرخ کرایه تاکسی‌ها در شهر مشهد افزایش پیدا کرد.
وی با بیان اینکه افزایش نرخ تورم معیشت تاکسی داران به عنوان عضوی از بخش خصوصی را به خطر انداخته است، تصریح کرد: براساس برنامه کارشناسی انجام شده و بررسی های مفصل این افزایش صورت گرفت که ظرف  مدت 10 روز آینده  همه تاکسی‌های سطح شهر با بروز کردن تاکسیمترهای خود با نرخ‌های جدید مصوبه شورای شهر، کرایه جدید را از مسافران خود دریافت خواهند نمود.
علوی مقدم با اشاره به اینکه تمام تاکسی داران برای تنظیم کردن و به روز رسانی  تاکسی متری های خود و نصب برچسب باید به بلوار شهدای تاکسیرانی در خیابان میرزاکوچک خان مراجعه کنند ؛ افزود: از طرفی در دستورالعمل افزایش تعرفه تاکسی در سطح شهر مشهد نیز این امکان برای برخی تاکسی ها همچون تاکسی های بی سیم نیز وجود دارد که این افزایش قیمت را به جهت شرایط رقابتی اعمال نکنند و یا تخفیف هایی رابرای مسافران قائل شوند.
وی با بیان اینکه بیش از 12400تاکسی در سطح شهر مشهد فعالیت دارند ، ادامه داد: در برچسبی که در شیشه جلو تاکسی ها نصب می شود علاوه بر تعرفه و نرخ پایه برای سفر ، شماره تماسی نیز  برای اعلام شکایات مسافران درج شده است که از طریق آن می توانند هرگونه شکایت و انتقاد خود از رانندگان را ارائه کنند.
 علوی مقدم همچنین اظهار داشت: فراخوانی طی دو هفته اینده  منتشر می شود که طی آن شرکت های اینترنتی که در حوزه حمل و نقل عمومی دارای مجوزهای قانونی هستند می توانند درخواست خود را جهت شرکت در این فراخوان اعلام کنند تا شرکتی که در این فراخوان به عنوان برنده انتخاب گردید این مجوز به آن داده شود تا علائم خود را بر روی تاکسی های زرد گردشی نصب کند تا این تاکسی ها نیز علی رغم اینکه همچون گذشته به فعالیت خود ادامه می دهند این قابلیت نیز برای انها ایجاد شود که بتوانند درخواست هایی که از طرف این شرکت اینترنتی ارائه می شوند را نیز جذب کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.