با توجه به اختلافات اخیرا میان "جان کلی" رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید و بانوی اول و انتقال این اختلافات به رئیس‌جمهور آمریکا، این احتمال وجود دارد که به زودی نفر بعدی که در صف اخراج دولت آمریکا قرار می‌گیرد، «جان کلی» باشد

رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید در لیست اخراجی‌های ترامپ

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «جان کلی» رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید به دنبال تنش‌های اخیر با «ملانیا ترامپ» بانوی اول آمریکا و برخی دیگر از مقامات دولت این کشور احتمالا به زودی دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا را ترک خواهد کرد.

بنا بر گزارش شبکه «ان بی سی نیوز»، کلی و ترامپ ظاهرا اخیرا بر سر درخواست‌های بانوی اول و همچنین تدارکات برای سفرهای وی دچار نزاع و اختلاف شده بودند.

شبکه «ان بی سی نیوز» به نقل از دو مقام کاخ سفید گزارش کرد که بانوی اول آمریکا اوایل سال جاری میلادی پس از آنکه کِلی چندین بار درخواست‌های وی برای ارتقاء درجه دستیارانش را رد کرده بود، نگرانی‌های خود را با دونالد ترامپ در این رابطه در میان گذاشته بود.

بر اساس این گزارش، درخواست‌های ملانیا در این رابطه چندین ماه بلاتکلیف مانده بود و کِلی مکررا اصرار می‌کرد که پست خالی به اندازی کافی برای ارتقاء درجه این افراد در کاخ سفید وجود ندارد.

این گزارش می‌افزاید، دو نفر از دستیاران ملانیا، «استفانی گریشام» سخنگوی بانوی اول و «آنا کریستینا نیستا لوید» دبیر اجتماعی کاخ سفید از جمله کسانی بودند که در نهایت در ماه ژوئن ارتقاء درجه گرفتند.

اختلافات میان کلی و ملانیا اما صرفا به اینجا ختم نشده و آنها درباره تدارکات برای سفر کارکنان دفتر بانوی نخست آمریکا نیز به مشکلاتی بر خورده بودند چرا که کِلی اغلب از تعبیه جایگاهی برای دستیاران ملانیا در پروازها با بالگرد و یا هواپیمای مخصوص ریاست‌جمهوری آمریکا سر باز می زد.

علاوه بر این، برای اعضای دفتر بانوی اول آمریکا اغلب در سفرهای ملانیا هیچ هتلی رزرو نمی‌شد هرچند که بانوی اول آمریکا را در این سفرها همراهی می‌کردند.

سخنگوی بانوی اول آمریکا به وبسایت «هیل» نزدیک به کنگره آمریکا گفته است که ترامپ «روابط بسیار مثبتی» با کلی داشته و «هرگز مسئله‌ای میان این دو وجود نداشته است».

با این وجود، کاخ سفید هیچ پاسخی به درخواست وبسایت هیل برای اظهار نظر در این رابطه نداده است.

احتمال جایگزینی و برکنار شدن جان کلی از کاخ سفید مدتها است که مطرح بوده است. وی سال گذشته جایگزین «رینس پریباس» نخستین رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید دولت ترامپ شد.

ان بی سی نیوز علاوه بر این گزارش کرده که کِلی با «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز دچار تنش و اختلاف شده است. ظاهرا ماه گذشته این دو در شرایطی بیرون اتاق بیضی کاخ سفید دیده شده‌اند که به صورت لفظی با یکدیگر درگیر شده بودند.

علاوه بر این، روزنامه «واشنگتن‌پست» اخیرا گزارشی درباره تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا برای برکناری احتمالی «کریستن» نیلسن» وزیر امنیت داخلی آمریکا منتشر کرده است (جزئیات بیشتر). نیلسن مسئول دفتر «کلی» در دوره حضور وی در وزارت امنیت داخلی آمریکا بود و پس از انتقال کلی به کاخ سفید، نیلسن جایگزین وی در وزارت امنیت داخلی آمریکا شد.

اخیرا که تلاش‌های نیلسن در رابطه با موضوع مهاجران، خشم ترامپ را برانگیخته بود، کلی از نیلسن حمایت کرده بود و گفته می‌شود احتمالا این موضوع نیز در کنار گذاشته شدن کلی از کاخ سفید نقش داشته باشد.

در حدود دو سالی که از ورود ترامپ به کاخ سفید می‌گذرد بیش از 30 نفر از اعضای ارشد دولت او اخراج شده، استعفا کرده و یا با نفراتی دیگر جایگزین شده‌اند. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.