مدیر صندوق بیمه کشاورزی خراسان رضوی از افزایش استقبال کشاورزان خراسان رضوی از طرح بیمه نامه‌های کشاورزی خبر داد.

استقبال کشاورزان خراسان رضوی از بیمه‌نامه‌های کشاورزی افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، محمودرضا فرزانه اظهار داشت: اتفاق خوبی که امسال در حوزه بیمه محصولات کشاورزی رخ داده این است که میزان حق بیمه براساس ضریب خطر شهرستان‌ها محاسبه می‌شود و با توجه به اینکه ضریب خطر در شهرستان‌های ما پایین است میزان پرداختی حق بیمه کشاورزان نیز کاهش داشته است.

وی ادامه داد: این مسئله سبب شده که میزان فروش بیمه و تعهدات ما در استان بالاتر برود و با توجه به اینکه طرح مدیریت منابع در استان اجرا می شود می‌توان راحت‌تر میزان خسارات افراد را پرداخت کرد.

مدیر صندوق بیمه کشاورزی خراسان رضوی تأکید کرد: در سال زراعی ۹۷-۹۶ که همین ۴۰ روز پیش خاتمه پیدا کرد ۳۲۰ میلیارد ریال خسارت به کشاورزان تحت پوشش بیمه کشاورزی در استان خراسان رضوی وارد شد که نسبت به سال قبل از آن تغییر زیادی نداشته است. فرزانه ادامه داد: از این میزان ۷۰ میلیارد ریال پرداخت شده و ۱۰۰ میلیارد ریال نیز در مسیر پرداخت قرار دارد و مابقی نیز در حال تکمیل شدن فرآیند برای پرداخت هستند.

وی بیان کرد: با گذشت کمتر از ۲ ماه از آغاز سال زراعی جدید تعداد بیمه نامه‌های استان خراسان رضوی در صندوق بیمه کشاورزی رشد ۱.۸ برابری داشته و امید می رود این تعداد افزایش نیز داشته باشد.

مدیر صندوق بیمه کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به تغییر اقلیم در این استان، خاطرنشان کرد: امسال از نظر بارشی مشکلی تاکنون به وجود نیامده اما ممکن است هر لحظه اتفاقی رخ دهد و تمام محاسبات را تغییر دهد؛ به عبارت دیگر نمی توان هیچ پیش بینی از میزان خسارات داشت.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.