همدان - موزه آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) همدان با ۱۵۵ اثر نفیس و ارزشمند افتتاح شد.

موزه آستان مقدس امام زاده عبدالله(ع) افتتاح شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان، شامگاه چهارشنبه با حضور مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی کشور، نماینده مردم همدان در مجلس، مسئولان و جمعی از واقفان خیراندیش موزه آستان مقدس امامزاده عبدالله(س) افتتاح شد.

حجت‌الاسلام کاروند در آئین افتتاح این موزه با قدردانی از اعضای هیئت امنای این آستات مقدس و همه واقفان اظهار داشت: سال گذشته به همت اعضای هیئت امنای این استان بخش تربت خانه افتتاح شد.

وی افزود: پروژه حسینیه و سالن اجتماعات این مجموعه نیز ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که اتمام این پروژه نیز نیازمند کمک مسئولان استان است.

مدیرکل اوقاف همدان با اشاره به فعالیت‌های مجموعه فرهنگی امامزاده عبدالله (ع) همدان گفت: امشب توفیق شد موزه این آستان مقدس را با همت دوستان و همکاران افتتاح می‌شود.

کاروند با بیان اینکه در این مجموعه اشیای وقفی، اهدایی و کشفی نگهداری خواهد شد گفت: در این محل ۴۵۰ قلم که برخی کم‌نظیر و بی‌نظیر هستند نگهداری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در بین این آثار کتاب‌هایی با سابقه ۷۰۰ ساله دیده می‌شود، افزود: امیدواریم آثار تاریخی با موضوع وقف به ویژه وصیت‌نامه‌هایی که در دست مردم است برای حفظ و نگهداری از آنها به اداره اوقاف تحویل داده شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.