به مناسبت هفته کتاب، ۱۰۰۰ برنامه در خراسان رضوی اجرا میشود.

اجرای ۱۰۰۰ برنامه در خراسان رضوی در هفته کتاب

به گزارش قدس آنلاین، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مشهد امروز در نشست خبری اعلام برنامه‌های اجرای ۱۰۰۰ برنامه در خراسان رضوی اداره کتابخانه‌های عمومی مشهد در هفته کتاب گفت: ۲۰۰ برنامه از این تعداد در مشهد برگزار می‌شود.

محمدرضا بدیع‌زادگان افزود: برنامه‌های امسال هفته کتاب با شعار حال خوش خواندن و با تشرف جمعی از فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی مشهد به حرم مطهر رضوی به نمایندگی از همه فعالان این عرصه در سطح کشور آغاز شد.

وی گفت: نواختن زنگ کتاب در مدارس، برگزاری جشنواره مدارس دوستدار کتاب، طرح نذر کتاب، خوانش کتاب، محافل تبلیغ کتاب و کتابخوانی، نشست‌های کتابخانه‌ای، مراسم تجلیل از کتابداران، خادمان کتاب و فعالان حوزه کتاب و مطالعه از دیگر برنامه های هفته کتاب در مشهد است.

بدیع‌زادگان افزود:  از مجموع هزار برنامه‌ای که در سطح استان در ایام هفته کتاب برگزار می‌شود ۲۲۰ برنامه آن در مشهد برگزار می‌شود.

وی افزود: سامانه یکپارچه و کشوری کتابخانه‌ها به نام سامانه سامان فعال است و علاقه‌مندان می‌توانند به آدرس سایت این سامانه به نشانی اینترنتی www.samanpl.ir مراجعه کرده و کتاب مورد نظر خود را جستجو کنند.

بدیع‌زادگان افزود:  این سامانه اعلام می‌کند که این درخواستی متقاضی در کدام کتابخانه موجود است و حتی اگر هم نبود فرد درخواست کننده  کتاب را رزرو می‌کند و به محض بازگشت کتاب به وی اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی گفت:از مجموع کتابخانه‌های استان ۲ کتابخانه روستایی و ۲ کتابخانه سیار است و این کتابخانه‌های سیار که تریلی هستند و بزرگترین کتابخانه سیار کشور محسوب میشوندبه بیش از ۱۲ روستا خدمات‌رسانی می‌کنند و امکان عضویت رایگان و استفاده از کتب همه کتابخانه‌های سطح کشور در ایام هفته کتاب میسر است.

منبع: صدا و سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.