سرپرست دامپزشکی استان کرمانشاه از نظارت کامل دامپزشکی بر گوشت‌های وارداتی خبر داد.

نظارت کامل دامپزشکی بر گوشت‌های وارداتی

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، امید حاج محمدی امروز پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تمام مراحل کشتار دام در کشورهایی که گوشت از آن‌ها وارد کشور می شود، چه پیش از کشتار، چه در هنگام و پس از کشتار علاوه بر نظارت کادر دامپزشکی و بهداشتی کشور میزبان، توسط ناظرین بهداشتی و شرعی متشکل از دامپزشک و روحانی ایرانی که در کشتارگاه مستقر هستند، کنترل می شود.

ویبا بیان اینکه دام ها پیش از کشتار از نظر بیماری معاینه و سلامت آنها برای ورود به سالن کشتار تایید می شود، افزود: در هنگام کشتار مجددا لاشه ها بررسی شده و لاشه های بیمار حذف می شوند.

سرپرست دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: لاشه های سالم پس از کشتار به مدت ۲۴ ساعت در پیش سرد و در دمای ۱ تا ۴ درجه سانتی گراد نگهداری شده تا بهPH و دمای مناسب برسد و جمود نعشی لاشه ها صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: خروج از پیش سرد منوط به تایید دامپزشکان کشور میزبان و دامپزشک ناظر ایرانی می باشد و نهایتا لاشه ها قبل از بارگیری با برچسب لیبل گذاری و در لفافه های مخصوص پیچیده شده و در کانتینرهای یخچال دار ویژه حمل گوشت با نصب ترموگراف برای ثبت نوسانات دمایی بارگیری می شوند.

حاج محمدی عنوان کرد: تمام شرایط بهداشتی گوشت سرد گوسفند وارداتی مورد تایید سازمان دامپزشکی بوده و مردم بدون هیچ گونه نگرانی می توانند مصرف کنند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.