کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد در جام ملت‌های ۲۰۱۹ که به میزبانی امارات برگزار شد، از مسابقات یک چهارم نهایی قرار است از کمک داور ویدئویی (VAR) استفاده شود.

VAR از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا مورد استفاده قرار می‌گیرد

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، طبق اعلام کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا این سیستم در مراحل یک‌ چهارم، نیمه‌نهایی و فینال مورد استفاده قرار می‌گیرد. قرار است از این سیستم کمک ‌داور ویدئویی در ۷ مسابقه و در ۴ ورزشگاه استفاده شود.


بعد از نشستی که کمیته داوران در مالزی داشت، جان ویندسور دبیر کل AFC اظهار داشت: ما از فیفا، هیات رئیسه اتحادیه جهانی فوتبال و همین طور کمیته سازماندهی مسابقات کاپ آسیا به خاطر حمایت‌هایی که برای استفاده از سیستم VAR داشتند، تشکر می‌کنیم.


نکته جالب اینکه کارلوس کی روش در جام جهانی ۲۰۱۸ و در بازی با اسپانیا و پرتغال به این سیستم اعتراض شدیدی کرد. جایی که معتقد بود خطای کریس به روی پورعلی گنجی باید با کارت قرمز داور روبرو می شد. او هم چنین روی گلی که ایران دربازی با اسپانیا به ثمر رساند حرف های زیادی برای گفتن داشت و می گفت این گل در شرایطی به ثمر رسید که کمک داور به اشتباه آن را آفساید اعلام کرد. کارلوس کی روش در حاشیه کنفرانس های خبری خود در جام چهانی سیستم کمک داور وید ئویی را زیر سوال برد و معتقد بود این سیستم نه تنها کمکی به بهبود قضاوت ها نکرده است بلکه درک آن را برای مربیان سخت تر کرده است. به خصوص جایی که داور خطا را در سیستم وید ئویی می بیند اما باز هم تصمیم خود را می گیرد. 


کی روش در جام جهانی ۲۰۱۸ بعد از بازی با اسپانیا گفته بود:« بازی با تیم‌های بزرگ مثل اسپانیا، آرژانتین و ... به قدری دشوار است که ما مربیان انتظار داریم داوران بهترین عملکرد خود را داشته باشند. برای بازی مقابل اسپانیا همان‌طور که متوجه شددید داوران از آمریکای جنوبی انتخاب شدند و بازیکنان اسپانیا دائما صحبت می‌کردند و تحت تاثیر قرار می‌دادند. رفتار داور با این تیم با محبت و متاثر از رفتار آن‌ها بود. وقتی با بازیکنان ما صحبت کرد یا کارت داد، بسیار خشن بود. داور چهارم در کنار خط کار را به جایی رساند که به ناظر بازی گفتم اگر داور می‌خواهد من را بزند اما متوجه این رفتار نمی‌شوم و نمی‌دانم علت خلق سیستم VAR چیست. این سیستم جلوی خطاهای انسانی را باید می گرفت اما دیروز ۵۰۰ بار صحنه گل را دیدم اما هنوز متوجه معیارهای دوگانه این داور نشدم.»

منبع: ورزش۳

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.