مرتضی سلیمی از وقوع برف و کولاک و سیل و آبگرفتگی در ۹ استان کشور خبر داد.

 ۹ استان کشور تحت تاثیر برف، کولاک و سیل/ امدادرسانی به  ۲۳۹ نفر انجام شد

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، مرتضی سلیمی  رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اعلام این خبر گفت که طی 24 ساعت گذشته 6 محور و مناطق عشایرنشین استان‌های اردبیل، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و استان مرکزی، تحت تاثیر برف و کولاک قرار گرفتند.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر به حضور 9 تیم امدادی شامل 30 امدادگر برای ارائه خدمات امدادی به افراد گرفتار در برف و کولاک در این مناطق اشاره کرد و افزود: طی 24 ساعت گذشته 121 نفر از افراد گرفتار در برف، خدمات امدادی دریافت کردند، پنج نفر اسکان اضطراری شدند و سه نفر هم توسط امدادگران هلال احمر به مناطق امن انتقال یافتند.

به گفته وی، همچنین 10 دستگاه خودروی گرفتار در برف با تلاش نیروهای امدادی، از برف رها شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر همچنین با اشاره به امدادرسانی به 13 شهر، روستا و مناطق عشایرنشین هفت استان کشور به خاطر وقوع سیل و آبگرفتگی گفت: استان‌های ایلام، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، قم و لرستان استان‌هایی هستند که طی روزهای گذشته به خاطر شدن بارندگی‌ها، تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی قرار گرفتند.

سلیمی اضافه کرد: 118 نفر در مناطق یاد شده توسط 20 تیم امدادی شامل 72 امدادگر امدادرسانی شدند و از 21 واحد مسکونی نیز آب تخلیه شد.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.