رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار بابیان اینکه وضعیت امروز جامعه و فشار اقتصادی همچون جنگ صفین است، گفت: باید در شرایط امروز از خستگی و بی‌بصیرتی پرهیز شود.

وضعیت امروز جامعه و فشار اقتصادی همچون جنگ صفین است/ از خستگی و بی‌بصیرتی پرهیز شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام مهدی طائب در همایش طرح هدایت و کوثر که در مرکز آموزشی امام رضا (ع) با حضور ائمه جماعات مساجد استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی با دستور کار تبیین تفکر امامتی و مدیریت رفتار گونه برگزار شد، بابیان اینکه وضعیت امروز جامعه و فشار اقتصادی همچون جنگ صفین است، گفت: باید در شرایط امروز از خستگی و بی‌بصیرتی پرهیز شود.
رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار با اشاره به منویات امام راحل مبنی بر اینکه ما مقدمه‌ساز انقلاب جهانی امام مهدی(عج) هستیم، انقلاب ما مقدمه‌ساز دولت جهانی حضرت مهدی(عج) است، متذکر شد: اگر بخواهد زمینه برای آمدن امام زمان(عج) مهیا شود باید مسجدالاقصی را بگیریم، حال‌آنکه امروز دوباره نیروهای امام زمان(عج) به یک‌قدمی مسجدالاقصی رسیده‌اند، البته مواظبت از انجام نشدن حرکت معکوس و عقب نیفتادن از مسیر نیز بسیار ضروری است.
وی با اشاره به‌اتفاق های تاریخی که هم‌زمان با این روزها در تاریخ اسلام صورت گرفته، اضافه کرد: این روزها که سپری شد، روزهای تعدیل حکومت پیامبر اکرم(ص) به حکومت ثقیفه بود، ارتباط پیامبر(ص) با جامعه آن روز در مساجد و نماز جمعه‌ها بود، ایشان مطالبشان را تا حد امکان به افراد آموزش می‌دادند و این افراد را به نقاط مختلف به‌عنوان پیش‌نماز و امام مسجد بود و پل ارتباطی پیامبر با مردم بود، در روز جمعه نماز جمعه در مسجد جامع تشکیل می‌شد، علت تشکیل ثقیفه و پایمال شدن حق حضرت علی(ع) نبود، افرادی در جامعه بود که شرایط را تبیین کنند و حرف صحیح پیامبر(ص) را به گوش مردم برسانند، کسی نبود که بگوید حق با چه کسی است؟، اهل‌بیت عصمت و طهارت از حضرت علی(ع) تا امام حسن عسکری(ع) هیچ‌کدام با احدی بیعت نکردند.
طائب با اشاره به دفاع حضرت فاطمه (س) از حضرت علی (ع)، خطاب به ائمه جماعات مساجد استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی بیان کرد: سنگین‌ترین مبارزه‌ای که در طول تاریخی احدی نتوانسته انجام بدهد، حضرت فاطمه (س) انجام دادند، ما تأثیر مبلّغ و مبیّن را اینجا می‌بینیم، بنابراین، امروز تنها ابزار ما برای اینکه این خط برود و به امام زمان برسد، شما هستید.
رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار بابیان اینکه ائمه جماعات و پیش‌نمازان رابط بین امام زمان(عج) و ولی‌فقیه هستند، متذکر شد: شما وظیفه تبیین و توضیح کلام رهبری و آمادگی مردم برای به‌پای کار آمدن رادارید.
وی بابیان اینکه امام راحل از مسجد با تعبیر سنگر یاد می‌کردند، یعنی جایی که باید جنگید تا دشمن نتواند منطقه را فتح کند، تأکید کرد: اگر ائمه جماعات و پیش‌نمازان توضیح ندهند، دشمن توضیح می‌دهد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.