وزارت خارجه آمریکا از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس خواسته برای مقابله با ایران با یکدیگر متحد باشند.

آمریکا خواستار وحدت کشورهای عربی برای مقابله با ایران شد

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، وزارت خارجه آمریکا از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس خواسته برای مقابله با ایران با یکدیگر متحد باشند. 

«هیثر ناوئرت»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفت‌وگو با رویترز ادعا کرده دولت کشورش به دنبال حل و فصل اختلافات دیپلماتیک کشورهای عربی با قطر و بحران یمن است. 

وی گفت: «ما کماکان درباره هر دوی این موضوعات با شریکانمان در منطقه از جمله عربستان سعودی تعامل می‌کنیم. وحدت [کشورهای] خلیج [فارس] برای رسیدن به منافع مشترک ما در زمینه مقابله با نفوذ مخرب ایران، مقابله با تروریسم و تضمین آینده پررونق برای تمامی شریکانمان در خلیج [فارس] ضروری است.»

خبرگزاری رویترز  به نقل از چهار منبع مطلع گزارش داده دولت آمریکا در تلاش است از کشته شدن «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار منتقد سعودی برای حل و فصل بحران دیپلماتیک در روابط عربستان سعودی و قطر استفاده کند. 

عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر سال گذشته میلادی با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم روابط تجاری خود با این کشور را قطع کردند. 

یک منبع که از سیاست‌های آمریکا آگاه است گفته آمریکا در تلاش است از فرصت کشته شدن خاشقچی برای پایان دادن مناقشه دیپلماتیک با قطر استفاده کند. وی گفت: «آنها از این فرصت جهت تلاش برای پایان دادن به مناقشه قطر استفاده می‌کنند.»

علی‌رغم این، دیپلمات‌ها و منابع آگاه گفته‌اند شاهد هیچ ایده یا اقدام جدید از سوی ریاض یا متحدانش برای پایان دادن به تنش‌ها در روابط با قطر نبوده‌اند. 

منبع: فارس

 انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.