در پایان نشست دوروزۀ «هم‌اندیشی اتحادیه‌های نویسندگان و ناشران حامی مقاومت و فلسطین»، جزئیات جایزۀ جهانی فلسطین و دبیر آن و نیز رئیس شورای سیاست‌گذاری انتخاب و معرفی شدند.

جزئیات جایزۀ جهانی "فلسطین" اعلام شد/ انتخاب "محسن پرویز" به عنوان دبیر

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، در پایان نشست دوروزۀ «هم‌اندیشی اتحادیه‌های نویسندگان و ناشران حامی مقاومت و فلسطین»، جزئیات جایزۀ جهانی فلسطین و دبیر آن و نیز رئیس شورای سیاست‌گذاری انتخاب و معرفی شدند. میهمانان حاضر همچنین عکس یادگاری گرفتند و پوستر جایزه را رونمایی کردند.

جزئیات جایزۀ جهانی «فلسطین»، پس از انجام جلسات هم‌فکری و مشورتی میان بیش از ۲۰ میهمان از اتحادیه‌های نشر و انجمن‌های ادبی ۱۴ کشور جهان اسلام مشخص و اعلام شد.

در این نشست به ترتیب «میثم نیلی» و «طراده حماده» به ترتیب به عنوان رئیس و نائب‌رئیس شورای سیاست‌گذاری معرفی شدند و همچنین اعضاء «محسن پرویز» را به سمت دبیر و رئیس شورای اجرایی این جایزۀ ادبی جهانی انتخاب کردند. همچنین مقرر شد که این جایزه به شکل دوسالانه برگزار شود و دبیر آن نیز به مدت چهار سال ابقاء خواهد شد.

همچنین شش بند به عنوان سند تأسیس جایزۀ جهانی «فلسطین» اعلام و به عنوان بیانیۀ پایانی قرائت شد:

بسمه‌تعالی

«سند تأسیس جایزۀ جهانی فلسطین و بیانیۀ پایانی نشست هم‌اندیشی اتحادیه‌ها و تشکل‌های نشری و ادبی حامی فلسطین»

وجدان‌های بیدار آزادی‌خواهان و آزادگان جهان، شاهد مقاومت قهرمانانۀ ملت فلسطین در برابر بی‌سابقه‌ترین ظلم‌ها و گسترده‌ترین جنایات علیه ملت مظلوم فلسطین است. ارادۀ مستکبرانه و وحشیانۀ صهیونیستی هفتاد سال است که سعی در ازبین‌بردن هویت معظم فلسطین دارد و در این راه از هیچ نوع جنایت و نیرنگی دریغ نکرده است.

ما ناشران و نویسندگان کشورهای مختلف ضمن احترام به شهدای انتفاضۀ فلسطین و مقاومت، عزم راسخ خود را برای حمایت از مظلوم و مقابله با اشغالگری، کودک‌کشی، تبعیض نژادی و نابودی کامل بنیان‌های رژیم صهیونیستی اعلام می‌کنیم.
ما از نویسندگان، شاعران و ناشران در سراسر دنیا برای پیوستن به این مبارزۀ فرهنگی‌ادبی در راه حمایت از فلسطین من البحر الی النهر و پایتخت ابدی آن یعنی بیت‌المقدس دعوت می‌کنیم.
جایزۀ جهانی فلسطین متعلق به ملت‌های حامی فلسطین است و ابزاری برای تشویق ادبا، نویسندگان، شاعران و ناشران جهان برای دفاع و حمایت از فلسطین خواهد بود.
برای تولیدات ادبی حول محور مقاومت تا آزادی قدس شریف، ما اتحادیه‌ها و تشکل‌های نشری و ادبی حامی فلسطین و آزادی قدس شریف، نقش مهم و حائز اهمیتی در انگیزه‌مندی نویسندگان و شاعران خواهیم داشت و در تقسیم کار منسجم بین کشورهای مختلف نقشی فعال و مستمر ایفا خواهیم نمود.
ما مؤسسان جایزۀ جهانی فلسطین اعلام می‌کنیم که این جایزۀ مردمی در تاریخ 24آبان‌ماه1397، در نشست اتحادیه‌ها و تشکل‌های نشری و ادبی حامی فلسطین در تهران تأسیس شد و دبیرخانۀ دائمی آن در تهران موظف است اقدامات لازم برای اجرایی‌شدن بیانیه و اساسنامۀ جایزۀ جهانی فلسطین را فراهم نماید.
ما مؤسسان جایزۀ جهانی فلسطین و شرکت‌کنندگان در نشست هم‌اندیشی اتحادیه‌ها و تشکل‌های نشری و ادبی حامی فلسطین، مراتب تشکر و قدردانی خود را از میزبانی ارزشمند کشور جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم آن، حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای اعلام نموده و آمادگی خود را در میزبانی نشست‌های آینده اعلام می‌داریم.

در پایان این نشست دوروزه نیز میهمانان با تدوین اساسنامه و سیاست‌گذاری واحد برای برگزاری جایزۀ جهانی «فلسطین»، ضمن رونمایی پوستر این جایزه، عکس یادگاری دسته‌جمعی گرفتند.

در این نشست دوروزه علاوه بر شخصیت‌هایی از نشر کشور، ادبا و بیش از 20 میهمان از اندیشمندان دانشگاهی 14 کشور اسلامی همچون دینا سلیمان از اندونزی، صابر کربلایی از پاکستان، آل تکین دورسون اوغلو از ترکیه، فاطمه جغام از تونس، بدیع صقور از سوریه، فلاح حسین منخی از عراق، طراده حماده از لبنان، سیدالصادق الشرفی از یمن و افرادی دیگر به بحث و تبادل نظر پرداختند.

گفتنی است افتتاحیۀ این نشست نیز چهارشنبه، 23 آبان با سخنرانی دکتر علی‌اکبر ولایتی، مشاور امور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب و همراه با سخنرانی شخصیت‌هایی چون ناصر ابوشریف، نمایندۀ جنبش جهاد اسلامی فلسطین به انجام رسیده بود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.