دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به استقبال کشورهای اسلامی از کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی گفت: باوجود کارشکنی استکبار برای برهم زدن وحدت مذاهب اسلامی در سی‌ودومین دوره کنفرانس شاهد حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور هستیم.

 حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور در کنفرانس آتی وحدت اسلامی/ سخنرانی رئیس جمهور در افتتاحیه

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در نشست خبری که صبح امروز شنبه ۲۶ آبان با حضور اصحاب رسانه در موزه شهدا برگزار شد به بیان آخرین جزئیات مربوط به برگزاری سی و دومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی اشاره کرد.

وی با اشاره به اقدامات تقریبی در جهان اسلام و کارشکنی استکبار برای برهم زدن وحدت مذاهب اسلامی افزود: اگر آمریکا تلاش می‌کند جریانی علیه ما با همکاری نیروهای همراه خود نظیر حاکمان عربستان و رژیم صهیونیستی ایجاد کند، در سی‌ودومین کنفرانس بین‌المللی وحدت ما شاهد گردهمایی ۱۰۰ کشور اسلامی هستیم.

آیت‌الله اراکی در ادامه با بیان اینکه کشوری به نام اسرائیل وجود ندارد، که بخواهد از بین برود، ابراز داشت: اصل انتخاب پایتختی بیت‌المقدس از سوی آنها یک ادعای کذب مضاعف است و بیت‌المقدس متعلق به مسلمانان است.

وی با اشاره به برگزاری کنفرانس وحدت از سوم تا پنجم آذرماه ادامه داد: پیروزی‌های جبهه مقاومت فضای بی‌نظیری را در منطقه ایجاد کرده است که این تغییر و تحول را در این کنفرانس شاهد خواهیم بود.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به برخی کارشکنی‌ها برای حضور مهمانان کنفرانس گفت: آقای هنیه برای حضور اعلام موافقت کرد. ولی بعید می‌دانیم مصر به ایشان ویزای حضور در ایران بدهد. بنابراین اگر این فرصت فراهم نشود از طریق ویدیو کنفرانس شاهد حضور وی خواهیم بود.

وی از حضور شخصیت‌های برجسته افغانستان در این کنفرانس خبر داد و اظهار داشت: نیروی نظامی مردمی افغانستان فاطمیون توانست داعش را در سوریه نابود کند و این قدرت نمایی برجسته را از سوی آنان برای نابودی عوامل تفرقه جهان اسلام شاهد بودیم.

آیت الله اراکی بیان داشت: افتتاحیه این کنفرانس در سالن اجلاس سران باحضور دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری برگزار و وی در این برنامه سخنرانی خواهد کرد، همچنین در حاشیه این کنفرانس ۱۰ کمیسیون برپا می‌شود.

وی افزود: مراسم اختتامیه هم در سالن همایش‌های صداوسیما است. همچنین محل استقرار مهمانان کنفرانس در هتل آزادی است. همچنین روز یکشنبه ۴ آذرماه مهمانان به دیدار رهبر انقلاب خواهند رفت و روز دوشنبه ۵ آذرماه مهمانان به زیارت مرقد بنیانگذار انقلاب خواهند رفت.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.