رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان این که دولت سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفتی را رعایت خواهد کرد گفت: در سال ۹۸ میزان افزایش حقوق کارمندان دولت بیش از سال های ۹۶ و ۹۷ خواهد بود.

نوبخت: حقوق کارمندان در سال ۹۸ بیش از سال‌های ۹۶ و ۹۷ افزایش خواهد یافت

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، محمد باقر نوبخت در تشریح برنامه‌های اشتغال و تولید در حوزه کشاورزی که با حضور وزیر جهادکشاورزی برگزار شد گفت: دولت سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفتی را رعایت خواهد کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین در مورد افزایش حقوق کارمندان در سال آینده گفت: در سال ۹۸ میزان افزایش حقوق کارمندان بیش از سال‌های ۹۶ و ۹۷ خواهد بود.

وی با بیان اینکه "مردم مباحثی از جمله رشد اقتصادی، فرصت شغلی جدید و تثبیت اشتغال موجود را از ما طلب می‌کنند"، گفت: درآمدهای ارزی به‌عنوان یک متغیر برون‌زا با تغییراتی همراه بوده که با تلاش مسئولان بانک مرکزی هم‌اکنون در وضعیت تثبیت‌شده قرار دارد.

نوبخت با اشاره به گزارش‌های بین‌المللی در خصوص وضعیت اقتصادی کشور خاطرنشان کرد، آمریکایی‌ها اعتراف می‌کنند که ایران یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است و طبق گزارشات بین‌المللی، ایران هجدهمین اقتصاد بزرگ جهان است و قطعاً کشور کوچکی نیستیم که با یک تحریم ملت‌ها را از پای درآورند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: امروز با حضور وزیر جهاد کشاورزی تفاهم شد تا با تأمین سرمایه مورد نیاز، حداقل ۸۲ هزار فرصت شغلی جدید در حوزه کشاورزی طی سه برنامه در ۱۰ رسته فعالیت ایجاد شود که ۶ رسته آن برای تثبیت اشتغال موجود تعریف شد، همچنین به‌عنوان برنامه سوم توسعه باغات در مناطق مرزی در دستور کار است.

وی افزود، این سرمایه گذاری‌ها در راستای تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۷ می‌باشد، هدف اصلی این تبصره ایجاد یک میلیون فرصت شغلی در سال ۹۷ بوده باید بر این نکته تأکید کرد که ایجاد فرصتهای شغلی جدید ارتباطی با تحریمهای آمریکا ندارد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به خودکفایی گندم تصریح کرد: امروز از واردات ۱۰ میلیون تنی گندم بی‌نیاز هستیم، امسال یک ماه زودتر پرداخت‌های گندم پرداخت شد، ۱۲هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان گندم خریداری شد که این رقم ۷ درصد بیش از پیش‌بینی‌ها بود.

نوبخت در مورد پرداخت‌های عمرانی نیز گفت: تاکنون ۳۱هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی پول پرداخت شده که به‌صورت نقد و اوراق بود.

وی افزود، حدود ۸۸۶ میلیارد تومان برای برنامه‌های اشتغال‌زایی یارانه در نظر گرفته شده است و تأمین این مبالغ ارتباطی به مسئله تحریمها ندارد.

معاون رئیس جمهور همچنین در پاسخ به سؤالی در خصوص بسته‌های حمایتی از اقشار محروم گفت: با تقسیم کاری که صورت گرفته وزارت تعاون مسئول این طرح می‌باشد و سازمان برنامه وظیفه تأمین مالی این طرح را به‌عهده دارد.

نوبخت ادامه داد، منابع این طرح از محل مابه‌التفاوت خوراک پتروشیمیها تأمین خواهد شد.

وی همچنین تأکید کرد: در پرداخت یارانه‌های نقدی مشکلی نداریم و منابعی از خزانه برای پرداخت یارانه تخصیص پیدا نمی‌کند چراکه محل تأمین یارانه‌ها تغییر کرده و از این بابت مشکلی وجود ندارد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.