مصطفی هاشمی‌طبا، معتقد است که سرمربی و مربیان تیم ملی فوتبال کشورمان، سوار بر فوتبال ایران شده‌اند.

کی‌روش و دستیارانش "کاپیتولاسیون" را در کشور اجرا می‌کنند

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، مصطفی هاشمی‌طبا رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی درباره ادامه فعالیت مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال، با وجود بازنشستگی او گفت: من خیلی نظر خوشی به این قانون ندارم. جوانگرایی باید به صورت طبیعی اتفاق بیفتد و در کنار آن، باید از تجارب افراد استفاده شود. قانون باید اجرا شود. شنیدم وزیر ورزش و جوانان با ادامه فعالیت تاج موافقت کرده است. برای من سوال پیش آمده که مگر ممکن است کسی موافق اجرای موردی خلاف قانون باشد؟ یا تاج مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان می‌شود یا نمی‌شود و تنها مجلس می‌تواند در این باره بحث کند.

وی با بیان اینکه مطابق قانون تصویب شده،‌ فدراسیون‌های ورزشی جزو موسسات عمومی غیردولتی هستند و فدراسیون‌های ورزشی هم باید از این قانون اطاعت کنند، تصریح کرد: اگر به یاد بیاورید محمد علی‌آبادی (رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی) می‌خواست فیفای اسلامی ایجاد کند و می‌گفت به گفته‌های فیفا اهمیت نمی‌دهیم، اما در انتها مجبور شدند بگویند ما تابع فدراسیون جهانی فوتبال هستیم. در همین زمان، اساسنامه‌ای ایجاد شد که در آن، فدراسیون فوتبال نهادی غیردولتی نامیده شد و درباره عمومی بودن آن چیزی گفته نشد. گفتند این اساسنامه در هیئت دولت تصویب شده که اخیراً گفتند این اتفاق رخ نداده است. دولت نمی‌تواند خلاف قانون عمل کند.

رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی که با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران گفت‌وگو می‌کرد، گفت: از نظر فیفا، فدراسیون فوتبال نهادی خصوصی است، اما این فدراسیون از نظر قوانین داخلی ما، موسسه عمومی غیردولتی محسوب می‌شود. نمی‌دانم رابطه فدراسیون فوتبال با فیفا، کنفدراسیون فوتبال آسیا و حرف‌های مطرح شده بین آنها چیست، اما فیفا حق دارد بگوید فدراسیون فوتبال خصوصی است و قوانین ما می‌توانند بگویند این فدراسیون، عمومی است. هیچ‌کس به صراحت موضوع را روشن نکرده و اگر فدراسیون می‌خواهد شرایط فیفا را بپذیرد، مجلس شورای اسلامی باید این فدراسیون را استثنا کند.

هاشمی‌طبا با شبهه‌ناک خواندن سمت مهدی تاج خاطرنشان کرد: روسای فدراسیون ما، نباید وارد مواضع شبهه‌ناک شوند. چرا تاج و ضیایی اصرار می‌کنند که ما باید باشیم؟ مگر حضور در موضع شبهه‌ناک خیلی خوب است یا کسی نیست مملکت را اداره کند؟ این دوستان باید داوطلبانه می‌گفتند ما نیستیم و به خاطر کشور، از این موضع‌های شبهه‌ناک کنار می‌رفتند.

وی با بیان اینکه اقدامات تاج، دور زدن قانون به شمار می‌رود، اظهار داشت: فیفا حق دارد بگوید که دولت در امور فدراسیون فوتبال دخالت می‌کند و ما نیز به خاطر اجرای قانون حق داریم. چون مشخص نیست فدراسیون فوتبال ما، خصوصی است یا عمومی. اساسنامه‌ای به فیفا دادیم و گفتیم که فدراسیون فوتبال، موسسه خصوصی است، در صورتی که این نهاد را در کشور خصوصی نکردیم. گیر قضیه اینجاست و ما مشکل ایجاد کردیم. دچار این تضادها شده‌ایم. از نظر قانون فدراسیون فوتبال مشمول قانون است، اما اگر چنین کاری کنیم، فیفا حق دارد بگوید فدراسیون فوتبال را به دروغ به ما خصوصی معرفی کردید.

« کی‌روش و دستیارانش، سوار بر فوتبال ایران شده‌اند و قوانین کاپیتولاسیون را در کشور اجرا می‌کنند.»، رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی با بیان این جمله خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر، ارتباط تیم ملی را با مردم قطع کردند که نمی‌دانم چگونه این اتفاق می‌افتد. همه می‌گویند دعای مردم باید بدرقه تیم ملی باشد. خیلی بد است که هزار نفر برای تیم ملی به ورزشگاه آزادی می‌آیند. آن هم یک هفته پس از اینکه ۱۰۰ هزار تماشاگر (برای بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا) به ورزشگاه آمدند و اگر گنجایش ورزشگاه اجازه می‌داد، ۱۰۰ هزار نفر دیگر هم در ورزشگاه آزادی حاضر می‌شدند.

هاشمی‌طبا ادامه داد: این نشان می‌دهد روابط میان فدراسیون فوتبال و کی‌روش، روابط منصفی نیست و او هر کاری که دلش می‌خواهد، انجام می‌دهد. او بعد از اینکه پرسپولیس از قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا بازماند،‌ تظاهر بدی انجام داد و خوشحالی کرده بود. این برای جامعه ما خیلی بد است و مشکل همه این مسائل، ضعف فدراسیون فوتبال ماست.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.