رئیس اداره راه و شهرسازی گناباد و بجستان گفت: کم عرض بودن جاده ها در کنار مسائلی مانند خواب آلودگی رانندگان و واژگونی خودرو از عوامل بسیار مهم وقوع سوانح رانندگی در این شهرستانها هستند.

عرض کم جاده ها عامل مهم سوانح در گناباد و بجستان است

به گزارش قدس آنلاین، جواد رمضانی افزود: گناباد و بجستان با وجود قرارداشتن در جنوب خراسان رضوی و نقطه ورودی این استان از هفت استان کشور، جاده های مناسبی ندارند و عرض کم آنها به یکی از مشکلات و دغدغه ها تبدیل شده است.

وی ادامه داد: مطالعات توجیهی طرح دو بانده شدن جاده های گناباد و بجستان به تصویب کارشناسان فنی اداره کل راه و شهرسازی رسید و بعد از تصویب وزارت راه و شهرسازی مراحل اخذ اعتبار و اجرای آن آغاز می شود.

رئیس اداره راه و شهرسازی گناباد و بجستان گفت: همچنین جاده گناباد به خواف با وجود عبور تعداد زیادی خودرو از آنها شامل وسایل نقلیه سنگین و حمل بار از مرز دوغارون تایباد و معادن مجتمع سنگان خواف هنوز به صورت راه روستایی و بسیار سانحه خیز است. بخشی از این مسیر از مناطق روستایی عبور می کند لذا طرح پیشنهادی دو بانده شدن آن به وزارت راه و شهرسازی ارائه شد که به تصویب نرسید. بر این اساس جاده نخست از روستایی به شهری و سپس به راه اصلی ارتقاء می یابد.

وی افزود: جاده گناباد به خواف در قالب طرح ملی به طول ۱۶۳ کیلومتر متشکل از هفت کردیدور توسط مهندسان مشاور بررسی و تصویب شد. برای جلوگیری از عبور آن از برخی مناطق روستایی نیز کمربندی در طول مسیر ساخته می شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.