نایب رئیس شورای شهر مشهد گفت: طرح‌های تفصیلی شهر مشهد باید در یک بازه زمانی بلندمدت ۱۰ تا ۲۰ ساله بدون تغییر باشد.

طرح‌های تفصیلی مشهد باید در یک بازه ۱۰ ساله بدون تغییر باشد
به گزارش قدس آنلاین ، حمیدرضا موحدی زاده  درباره طرح‌های جامع و تفصیلی شهر مشهد اظهار داشت: این طرح‌ها چشم‌انداز و توسعه شهر را تعیین می‌کنند و به همین منظور حداقل تا 10 تا 20 سال نباید تغییر کند.

وی با بیان اینکه طرح‌های جامع و تفصیلی عملا متوقف بود، افزود: خوشبختانه شورای پنجم و شخص شهردار مشهد برای رونمایی از این طرح‌ها اقدام کردند.

موحدی زاده بیان کرد: امروز منظر شهری خوبی را در مشهد شاهد نیستیم زیرا در یک منطقه، ساختمان 30 طبقه داریم و در کنار آن‌ یک ساختمان 4 طبقه احداث‌ شده اما در طرح‌های تفصیلی و جامع در هر بخشی از شهر، پهنه‌هایی مشخص برای بلندمرتبه‌سازی تعریف‌ شده تا از هر نقطه یک ساختمان برافراشته نشود.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: طرح جامع و تفصیلی بعد از تهیه باید توسط شهرداری در شورای شهر تصویب شود و سازمان‌های فرادستی مانند شورای عالی شهرسازی وظیفه تصویب نهایی را دارند اما اگر قرار باشد ماهیت طرح را به‌کلی تغییر دهند عملا انگیزه شهرداری گرفته می‌شود.

موحدی زاده بیان کرد: البته در این دوره اخیر در وزارت مسکن و شهرسازی از کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر مشهد دعوت می‌شود و در جلسه شرکت می‌کنند اما این تغییرات آن چنان در ماهیت این طرح‌ها تغییر به وجود آورده که حس می‌کنیم از فلسفه طرح خارج‌ شده و دیگر گسترش موزون شهر دست ما نیست و اختیارش به‌ جای دیگری رفته است.

منبع : تسنیم

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.