رئیس اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی گفت: در ۶ ماه ابتدایی سال جاری این مرکز با استفاده از کارشناسان دینی و اجتماعی بیش از ۳۰۰ جلسه دین، نشاط و زندگی و پرسمان دینی را برگزار کرده است.

بهرمندی ۶۵۰ هزار زائر از ۳۰۰ جلسه «پرسمان دینی» در حرم رضوی

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام مهدی حسن‌زاده رئیس اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه ویژه برنامه پرسمان دینی حرم مطهر رضوی از جمله برنامه‌های موفق اداره پاسخگویی به سوالات دینی حرم است که با توجه به موضوعات مهم اعتقادی و جامعه برگزار می‌شود، اظهار کرد: در ۶ ماه اول سال جاری ۲۲۰ نشست پرسش و پاسخ در قالب «پرسمان دینی» و ۸۰ جلسه «دین، نشاط و زندگی» در صحن جمهوری اسلامی و رواق‌های دارالهدایه، امام خمینی(ره) و دارالحجه حرم مطهر رضوی برگزار شد.
وی با بیان اینکه پرسش‌گری از جمله مسائل حیاتی و مهمی است که رشد و تعالی هر فکر و اندیشه‌ای وابسته به آن است، گفت: یکی از اصولی‌ترین اهداف اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی، ایجاد بستر و فضای مناسب برای پرسش و پاسخ است، از این رو سلسله نشست‌های دین، نشاط، زندگی و پرسمان دینی در حرم مطهر رضوی پیش بینی شده است.
حسن‌زاده گفت: طبق آمارهای به دست آمده بیش از ۶۵۰ هزار زائر از این جلسات بهرمند شدند و در همین جلسات به تناسب وقت تعیین شده، به پرسش‌های زائران پاسخ داده شده است.
رئیس اداره پاسخگویی به سوالات دینی طب المعصومین(ع)، زلال احکام، شمیم وحی، خانواده رضوی، در محضر عالم آل محمد(ص)، زمزم بندگی، خانواده رضوی، به سوی ظهور و نسیم معرفت را عناوین جلسات پرسمان دینی حرم مطهر رضوی ذکر کرد.
وی اظهار کرد: تبیین الگویی کارآمد و جامع از نظام تعلیم و تربیت اسلامی در حوزه‌های خانواده، جوان و اجتماع برای عموم زائران حرم مطهر رضوی از اهداف برگزاری جلسات پرسش و پاسخ دینی در حرم مطهر رضوی است.
حسن‌زاده از استقبال ۲۵۰ هزار زائر از نشست‌های «دین، نشاط، زندگی» در نیمه ابتدایی سال جاری خبر داد و گفت: در برخی از روزهای تابستان و در ایام عید نوروز و دهه کرامت تعداد جلسات پرسمان دینی و «دین، نشاط، زندگی» به ۵ برنامه می‌رسید که هر کدام یک ساعت و ۳۰ دقیقه به طول می‌انجامید.
وی افزود: تعدادی از این برنامه‌ها از طریق رادیو معارف به صورت مستقیم پخش شد که مورد استقبال شنودگان قرار گرفت.
این کارشناس مسئول با اشاره به اینکه برنامه‌های پرسمان دینی در نیمه سال جاری هر روز قبل و بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار شد، افزود: در ایام تابستان با توجه به حضور گسترده زائران برنامه‌های پرسمان دینی در صحن جمهوری، رواق دارالحجه و رواق دارالهدایه برگزار می‌شد و در روزهای جمعه افزون بر سه برنامه، یک جلسه تحت عنوان طب المعصومین(ع) با حضور حجج اسلام ضیایی، انتصاری و مهدوی‌نیا در رواق دارالهدایه تشکیل شد.
حسن‌زاده درباره کیفیت برگزاری پرسمان دینی گفت: در ۳۰ دقیقه ابتدایی هر برنامه کارشناسان مسائل مربوط به آن جلسه را تبیین می‌کنند و در ادامه مخاطبان می‌توانند سوالات خود را به صورت کتبی از استاد برنامه بپرسند و در همان جلسه پاسخ خود را دریافت کنند.
وی افزود: همچنین در این جلسات براساس گفتار استاد مسابقه‌ای به عمل می‌آمد و در پایان به برندگان به رسم یادبود و تبرک هدایایی اعطا می‌شد.
منبع:آستان نیوز

  پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.