خداداد عزیزی، بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال با انتقاد از دستیار سرمربی تیم ملی گفت: صحبت‌ها و کارهای کارلوس کی‌روش دیگر کهنه شده است.

عزیزی: فکر نمی‌کنم تیم ملی با کی‌روش در جام ملت‌ها نتیجه بگیرد

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، خداداد عزیزی درباره دیدار تدارکاتی تیم ملی فوتبال برابر ترینیداد و توباگو که با برتری یک بر صفر کشورمان همراه بود، اظهار داشت: بازی قبلی تیم ملی برابر بولیوی را دیدم، اما دیدار با ترینیداد و توباگو را ندیدم. فکر نمی‌کنم این بازی‌ها کمکی به تیم ملی کند. هر چه دیدارها سخت‌تر باشد، به سود تیم ملی خواهد بود. اگر چه خودشان تشخیص می‌دهند با چه تیم‌هایی بازی کنند. 

هر چیزی درباره تیم ملی بگوییم، تف سربالاست

وی در مورد عدم حضور کارلوس کی‌روش در نشست‌های خبری و ناراحتی‌اش از عدم توجه به تیم ملی تصریح کرد: هر چیزی بگوییم، تُف سربالاست. اگر حمایت کنیم، می‌گویند پاچه خواری می‌کند، اگر انتقاد کنیم، می‌گویند در حدی نیستی که از کی‌روش انتقاد کنی. بگذارید هر چه دل‌شان می‌خواهد، انجام دهند. روزهای اولی که کی‌روش از مربیان، رسانه‌ها و فدراسیون انتقاد می‌کرد، جذابیت داشت، اما الان برای مردم جذابیتی ندارد. صحبت‌ها و کارهای کی‌روش دیگر کهنه و دِمُده شده است. برای تیم ملی باید چه کار بکنند؟ زمان مربیگری مربیان قبلی تیم ملی، بازی‌های تدارکاتی نبود، اما الان هم بازی تدارکاتی دارند و هر زمان بخواهند لیگ را تعطیل می‌کنند. متأسفانه بهانه‌ها برای نتیجه نگرفتن در تیم ملی جور شده است.

بعد از شکست برابر عراق، تیم ملی را قهرمان جلوه دادند

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال در خصوص اتفاقاتی که بین اوسیانو کروز دستیار کی‌روش با یکی از خبرنگاران افتاده، گفت: لیاقت ما همین است و خودمان باعث این اتفاق‌ها شده‌ایم. اگر کمک کی‌روش با خبرنگاری درگیر می‌شود، باعث و بانی آن خود برنامه‌های تلویزیونی، گزارشگران و خبرنگاران هستند که کی‌روش و گروهش را به اینجا رسانده‌اند. تیم ملی در دوره قبلی جام ملت‌های آسیا برابر عراق حذف شد، اما عادل فردوسی‌پور بعد از  بازی طوری این شکست بازتاب داد که گویا تیم ملی قهرمان جام ملت‌های آسیا شده و مردم برای استقبال تیم ملی به فرودگاه بروند. در جام جهانی هم طوری رفتار کردند که انگار قهرمان شده‌ایم. آنقدر گفتند ایران در گروه مرگ افتاده که تیم‌ها تا یک هشتم نهایی بالا نیامده و حذف شدند. وقتی این اتفاقات می‌افتد، کمک کی‌روش هر کاری دلش بخواهد می‌کند و درگیر می‌شود.

عزیزی ادامه داد: در همه مسائلی که کی‌روش و گروهش با مربیان، فدراسیون فوتبال و خبرنگاران داشته و ناهنجاری از خودشان نشان داده‌اند، نتیجه رفتار خودمان بوده است.

فکر نمی‌کنم تیم ملی در جام ملت‌ها نتیجه بگیرد

وی در مورد اینکه آیا به موفقیت تیم ملی در جام ملت‌های آسیا امیدوار است یا نه، تصریح کرد: آرزوی هر ایرانی قهرمان شدن تیم ملی بعد از ۴۰ سال است، فکر نکنم این اتفاق بیفتد. تیم‌هایی چون ژاپن، کره‌جنوبی، عربستان و استرالیا فوتبال‌شان جلوتر از ایران است. ما فقط سر و صدا داریم و به جزئیات فنی توجهی نداریم. در جام جهانی نیز این اتفاق افتاد و شلوغ کاری کردیم. وقتی کره‌جنوبی از جام جهانی به کشورش برگشت، با تخم مرغ از بازیکنان استقبال کردند، اما ما چنان استقبالی کردیم که گویا قهرمان شده‌ایم. هنوز این معما برای من حل نشده که چرا پس از هر بازی تیم ملی در جام جهانی مردم به خیابان‌ها ریختند و شادی کردند؟ قطعا فشارهای اقتصادی باعث شد تا مردم بگویند دو سه ساعت خودمان را تخلیه کنیم، اما عده‌ای این وسط هدف‌دار کار کردند. گزارشگر، مفسر و کارشناسانی که متوجه حذف تیم ملی برابر پرتغال شدند، شروع به قهرمان نشان دادن تیم ملی کردند. به طوری که تصور کردم «یوری گاگارین» فضانورد روسیه‌ای از کره مریخ بازگشته و مردم باید به استقبال او بروند.

«دکمه سرعت» کی‌روش را کجای دل‌مان بگذاریم؟

خداداد عزیزی خاطرنشان کرد: اینکه فوتبالیست‌های ما زحمت کشیدند، شکی نیست و وظیفه‌شان بوده است، همانطوری که ما بازی می‌کردیم و وظیفه‌مان این بود که خوب بازی کنیم. بازیکن تیم ملی باید سرش را جلوی توپ بگذارد. وقتی این همه به تیم ملی هیجان دادیم، نتیجه‌اش همینی شد که کمک‌های کی‌روش می‌کنند. میک مک درموت دستیار کی‌روش به خاطر مسائلی که بین تیم ملی و تیم امید افتاد، گفته بود اینجا سیرک نیست. وقتی شهر شلوغ شود، قورباغه هفت‌تیرکش می‌شود. او راست می‌گوید، اینجا سیرک است که او می‌تواند حرف بزند.

وی در ادامه گفت: زمانی به کی‌روش ایراد می‌گرفتیم و می‌گفتیم کارنامه قابل قبولی داشته و جواب کسی را نمی‌دهد، اما «کروز» و مک درموت را کجای دل‌مان بگذاریم؟ آقایی که «دکمه سرعت» ماشین است، چطور به خودش اجازه می‌دهد که چنین کاری انجام دهد؟ در مقطعی در تیم پیام مشهد با خبرنگاری درگیر شدم، کیومرث هاشمی گفت که خداداد عزیزی باید از صحنه فوتبال ایران محو شود. احساس کردم اسرائیلی هستم که هاشمی چنین صحبت‌هایی کرده است. اکنون که کروز دستیار کی‌روش با خبرنگار درگیر شده، امثال هاشمی‌ها کجا هستند؟ آقای دکمه کنترل سرعت! پول بیت المال را می‌گیرد و عشق و حالش را می‌کند، اما کسی با او کاری ندارد.

در ایران فقط قلعه‌نویی کارنامه دارد

مهاجم پیشین تیم ملی درباره اینکه چرا فدراسیون فوتبال هیچ واکنشی به رفتارهای کی‌روش و دستیارانش نشان نمی‌دهد، گفت: از دوره علی کفاشیان با کی‌روش مدارا کرده‌اند و الان از دست‌شان دَر رفته است. احساس می‌کنم منتظر جام ملت‌های آسیا هستند تا اگر هر اتفاقی افتاد و تیم نتیجه نگرفت، بگویند آقای کی‌روش جان مادرت برو! هر مربی حرفی درباره کی‌روش بزند، می‌گویند طرف کارنامه نداشته است. در فوتبال ایران تنها امیر قلعه‌نویی است که کارنامه دارد، اما بقیه مربیان یا تیم ندارند یا یک سال تیم دارند، دو سال ندارند.

کسی دشمن تیم ملی نیست

عزیزی در واکنش به این موضوع که برخی اطرافیان سرمربی تیم ملی اعتقاد دارند که برخی جریان‌ها توطئه‌ علیه کی‌روش است، گفت: بحث توطئه نیست، اگر در بحث ساختمان پِک، دستیار کی‌روش مودبانه حرف می‌زد و اعلام می‌کرد که نمی‌توانند از ساختمان پک استفاده کنند، کسی چیزی نمی‌گفت، نه اینکه بگوید اینجا سیرک نیست. خبرنگار درباره خوشحالی مربی دروازه‌بان‌های تیم ملی در فینال لیگ قهرمانان آسیا پس از ناکامی پرسپولیس، حتما چیزی دیده که سوال پرسیده، اما کی‌روش و دستیارانش فکر می‌کنند همه دشمن آنها هستند در حالی که هیچ کس دشمن تیم ملی نیست.

کی‌روش پولش را بگیرد، اما دکمه سرعت اظهارنظر نکند!

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال در رابطه با بحث اختلاف کی‌روش و برانکو سرمربی پرسپولیس عنوان کرد: من با برانکو کار کرده‌ام و کی‌روش را هم دیده‌ام، اما فکر نکنم برانکو از آدم‌هایی باشد که بخواهد خللی در تیم ملی ایجاد کند. چرا کمک‌های برانکو هیچ اظهارنظری نمی‌کنند؟ کی‌روش ۸ سال است در فوتبال ایران حضور دارد و ۴۰،۵۰ میلیارد گرفته و تیم ملی را دو بار به جام جهانی برده است. راضی هستم که ۱۰ سال دیگر بماند و پول بگیرد، چون بهتر از آن شخصی است که سه هزار میلیارد از این کشور برداشت و برد. کی‌روش بماند و پولش را بگیرد، اما خُرد و خمیرمان نکند. شهر شلوغ شده اما من می‌گویم دستیاران کی‌روش از جمله «دکمه سرعت»، اظهارنظر نکنند.

پرسپولیس با صعود به فینال آسیا شاهکار کرد

وی با اشاره به اظهارنظر برانکو در مورد اینکه رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا با استدلال داشتن بازیکنان بزرگ سخت‌تر از رسیدن به فینال جام ملت‌های آسیاست، افزود: اوایلی که کی‌روش به ایران آمد، مخالف رقم قراردادش بودم، اما موافق حضورش بودم، چون واقعا به فوتبال ایران خدمت کرد. در فوتبال ایران همه به بازیکنان تهاجمی توجه می‌کردند و همیشه بهترین ستاره‌های ما از حسن روشن، علی پروین گرفته تا علی دایی و علی کریمی همه هجومی بودند. به ندرت بازیکنی را می‌دیدید که عقب بیاید و دفاع کند. کی‌روش فوتبال کاملا فنی و دفاعی را به ایران آورد. پولی کی‌روش گرفته نوش جان او باشد، اما برانکو راست می‌گوید که رسیدن به فینال لیگ قهرمانان سخت است. پرسپولیس داشته‌ای نداشت، با کدام بازیکن به فینال آسیا رفت؟ با سیامک نعمتی؟ پرسپولیس ستاره‌ای برای رفتن به فینال نداشت و تنها ستاره آنها برانکو بود. پرسپولیس واقعا یک تیم بود و تنها در دیدار برابر السد قطر، علیرضا بیرانوند توپ ژاوی را گرفت، آن صحنه را تلویزیون آنقدر نشان داد که حال‌مان دیگر بهم می‌خورد!

وزیر ورزش باید به پرسپولیس توجه می‌کرد

عزیزی در واکنش به اینکه گفته شده کی‌روش از توجه وزیر ورزش و جوانان به پرسپولیس و عدم توجه به تیم ملی ناراحت است گفت: وزیر باید به پرسپولیس توجه می‌کرد، چرا که این تیم پس از مدت‌ها به فینال لیگ قهرمانان آسیا رفت. پرسپولیس با این داشته‌هایش شاهکار کرد. من نه پرسپولیسی‌ام و نه استقلالی و همه این موضوع را می‌دانند. پنجره نقل و انتقالات پرسپولیس بسته بود و آنچنان مهره زهرداری نداشت. بدون مهره و با پنجره بسته شاهکار کردند و به فینال رفتند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.