مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی گفت: هیچ نگرانی بابت تامین نیاز داخلی به گوشت مرغ در کشور وجود ندارد.

کاهش ۲۰ درصدی تقاضا موجب شده مرغ نتواند قیمت واقعی خود را پیدا کند

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، برومند چهار آئین  ­افزود: هم اکنون ۱۴۷ میلیون قطعه جوجه از سن یک تا ۴۲ روزه در اقصی نقاط کشور در حال پرورش است.

وی ادامه داد: قیمت مرغ زنده درب مرغداری این روزها بطور متوسط هفت تا هفت هزار و ۱۰۰ تومان است که البته با قیمت کارشناسی، منطقی و منصفانه ۵۰۰ تومان به ازای هر کیلو تفاوت دارد.

مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه کاهش ۲۰ درصدی تقاضا در ماه های مهر، آبان و آذر موجب شده مرغ نتواند قیمت واقعی خود را پیدا کند،گفت: قیمت منطقی هر­کیلو مرغ زنده در درب مرغداری باید هفت هزار و ۴۸۰ تومان باشد.

چهار آئین ­ادامه داد:­­قیمت مرغ آماده طبخ به ازای هر کیلو هم اکنون در بازار خرده فروشی بطور متوسط ۱۱ تا ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان بوده که منطقی و معقول به نظر می رسد ضمن اینکه قیمت نهاده های مورد نیاز تولید گوشت مرغ امسال نسبت به سال گذشته به شدت افزایش یافته است.

مدیر­عامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی افزود: برای مثال کنجاله سویا سال گذشته هزار و ۴۸۰ تومان بوده که با احتساب رشد ۸۰ درصدی هم اکنون به دو هزار و ۷۰۰ تومان رسیده است.

وی تصر یح کرد: ذرت و داروها و مکمل های مورد نیاز تولید مرغ به ترتیب نسبت به سال گذشته ۴۷ و ۸۱ درصد افزایش قیمت داشته است.

چهار آئین گفت: قیمت مرغ زنده با توجه به افزایش نهاده های مورد نیاز تولید هنوز مورد تایید­­تولید کنندگان نبوده باید ۴۸۰ تومان به ازای هرکیلو به بهای مرغ اضافه تا قیمت برای استمرار تولید منطقی شود.

وی اظهار داشت: بر اساس منطق و الزامات اقتصادی برای استمرار تولید گوشت مرغ در کشور باید منافع مشروع، عرفی و قانونی تولید کنندگان در نظر گرفته شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.