معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: منشاء بسیاری از مشکلات فرهنگی حاشیه نشینی بوده و باید زمینه مهاجرت معکوس به روستاها را فراهم کنیم.

برنامه ریزی برای ایجاد مهاجرت معکوس از شهرها با روستاها

به گزارش قدس آنلاین ، حجت‌الاسلام علی بخشی در جلسه جوانان این اداره اظهارکرد: حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در گرو تربیت مردان و زنانی آگاه، بصیر و توانمند است که با اتکا به خداوند و تکیه بر ارزش های اسلامی و فرهنگ ناب محمدی، انقلاب اسلامی را به نقطه اوج خود می رسانند.

وی افزود: اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با محور قراردادن طرح هسته های فرهنگی جوان در جهت تربیت نسل آینده براساس منویات مقام معظم رهبری گام های اساسی بر می دارد.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: یکی از زمینه های ایجاد آسیب های اجتماعی، مهاجرت از روستا به شهر است و امروز معضل حاشیه نشینی نیز منشأ عمده اش این مهاجرت هاست و در جهت معکوس سازی مهاجرت، باید فعالیت تعریف کنیم. 

بخشی گفت: در همین راستا، با طراحی جشنواره هسته های فرهنگی جوان روستایی زمینه را برای رقابت و مشارکت اجتماعی آنان در رفع مشکلات و نیازهای محلی خودشان و همچنین عینیت بخشیدن به فرمایشات مقام معظم رهبری فراهم می‌کنیم.

وی بیان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره ایجاد انگیزه مؤثر در جوانان برای رفع آسیب‌ها و نیازها و تقویت توانمندی‌های روستا و منطقه‌ی خود با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و امکانات دستگاه‌های دولتی و نهادها، افراد سرشناس و معتمد روستا، زمینه‌سازی برای خودباوری، بروز ابتکارات و شکوفایی خلّاقیّت جوانان روستایی و کادرسازی و پرورش نخبگان جوان در عرصه‌های فرهنگ دینی در روستا و کاهش آسیب ها و معضلات فرهنگی و اجتماعی روستاها است.

منبع : مهر

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.