برنی سندرز، سناتور ایالت ورمونت آمریکا، در پیامی با اشاره به گزارش سیا درباره قتل خاشقجی، خواستار تجدیدنظر واشنگتن در روابط خود با عربستان شد.

برنی سندرز: آمریکا باید در روابط خود با دیکتاتوری بی‌رحم عربستان تجدیدنظر کند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، برنی سندرز سناتور ایالت ورمونت آمریکا در واکنش به گزارش روزنامه واشنگتن درخصوص ارزیابی نهایی سازمان سیا درباره قتل جمال خاشقچی، خواستار تجدیدنظر واشنگتن در روابط خود با ریاض شد.

وی در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد، سازمان سیا این موضوع را که قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد آل‌سعود از سوی ولیعهد عربستان هدایت شده را تائید کرد در حالیکه این موضوع از قبل معلوم بود.

برنی سندرز در ادامه نوشت: «آمریکا باید رابطه ما با دیکتاتوری بی‌رحم عربستان سعودی را مجددا به طور کامل مورد ارزیابی قرار دهد و این کار را باید با پایان دادن به حمایت از جنگ فاجعه‌آمیز یمن آغاز کند.»

واشنگتن‌پست روز گذشته (شنبه) به نقل از منابع آگاه نوشت سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) پس از بررسی اسناد و مدارک مختلف، با اطمینان بالا به این جمع‌بندی رسیده که محمد بن‌سلمان ولیعهد سعودی شخصا دستور قتل جمال خاشقجی را صادر کرده است.

این منابع به واشنگتن‌پست گفته‌اند برخلاف روایتی که حکومت عربستان سعودی مطرح کرده، جمع‌بندی نهایی سازمان سیا این است که محمد بن سلمان نقش اصلی را در ترور روزنامه‌نگار سعودی داشته است. 

سندرز پیش از این نیز اعلام کرده بود در صورتی که ثابت شود عربستان سعودی مسئول ربودن و قتل جمال خاشقچی است، آمریکا باید به حمایت خود از این کشور در جنگ علیه یمن پایان دهد.

وی گفته بود: ما نمی‌توانیم متحدی داشته باشیم که در کمال خونسردی در کنسولگری خودش یک منتقد را به قتل می‌رساند. 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.