همدان- علیرضا درویش‌نژاد گفت: در سال جاری ۶۲ گروه نمایشی در جشنواره بین‌المللی تئاتر همدان حضور دارند

حضور ۶۲ گروه نمایشی در جشنواره بین‌المللی تئاتر همدان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علیرضا درویش‌نژاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با یادآوری اینکه رایزنی برای برگزاری و  میزبانی از جشنواره فیلم کوتاه و مستند کشورهای اسلامی را هم در دستور کار داریم اظهار داشت: به دنبال جهشی در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان بودیم زیرا اگر قرار باشد روند اجرا مثل سال‌های قبل باشد، کاری انجام نداده‌ایم.

وی ادامه داد: جشنواره تئاتر کودک که اکنون در سن ۲۵ سالگی است، باید تجربه‌ای که کسب کرده باید با سال‌های قبل تفاوت داشته و ویژگی جدیدی را ایجاد کند که لازمه آن یک جهش جدی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه به دنبال تحول جدی هستیم، گفت: اگر به دنبال رشد این جهش و دنبال امتیاز بین‌المللی برای کشور و همدان هستیم، باید در پویا کردن و زیباکردن این جشنواره تلاش کنیم.

دبیرخانه جشنواره باید نمایش‌های فاخر کودک و نوجوان را در کشورهای دیگر اجرا کند

وی با بیان اینکه یکی از شاخص‌های جدی ما پرداختن به بنیان‌گذار جشنواره تئاتر مرحوم جبار باغچه‌بان است، افزود: جشنواره کنونی نگاهی بود که از صد سال قبل اتفاق افتاده و امروز همان اتفاق را گرامی می‌داریم.

درویش‌نژاد با بیان اینکه قرار است بعد از اختتامیه دبیرخانه جشنواره در همدان دائمی شود، گفت: دبیرخانه دائمی باید در طول سال کار کند، ورک‌شاپ داشته باشد، اجرای عمومی برای کودکان بگذارد و در حوزه آموزش و همایش‌های حوزه کودک فعال باشد.

وی با بیان اینکه این دبیرخانه باید نمایش‌های فاخر کودک و نوجوان را در کشورهای دیگر اجرا کند، تصریح کرد: امسال ۱۳ کشور در جشنواره حضور دارند، ضمن اینکه یکصد کشور متقاضی شرکت در جشنواره بودند که همین جهشی برای تئاتر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با بیان اینکه سهم همدان از جشنواره به عنوان میزبان افزایش یافته است، گفت: امسال قرار است نشاط کودکانه افزایش یابد و شادابی جشنواره به عنوان «بهار مهربانی» تمام کودکان و نوجوانان را دربرگیرد.

وی با تاکید به اینکه ما معتقد به توازن فرهنگی هستیم، افزود: بر این اساس رونمایی از پوستر را در یکی از مدارس حاشیه شهر داشتیم تا کودکان این منطقه نیز از شادی و رویدادهای فرهنگی بهره‌مند شوند.

 انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.