خراسان شمالی-سردار علیرضا مظاهری جزئیات کشف ۱۹۶ کیلوگرم مواد مخدر و دستگیری سوداگران مرگ را تشریح کرد.

سوداگران مرگ با ۱۹۶ کیلوگرم موادمخدر زمین‌گیر شدند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار علیرضا مظاهری فرمانده انتظامی خراسان شمالی، از کشف ۱۹۶ کیلو و ۱۵۰ گرم مواد مخدر سنتی و دستگیری ۲ سوداگر مرگ در دو عملیات جداگانه خبر داد.

وی گفت: در پی اعلام خبری مبنی بر اینکه افرادی با هویت نامعلوم قصد انتقال مقدار قابل توجهی مواد مخدر از استان های مرکزی کشور به این استان را دارند بلافاصله موضوع با جدیت در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه ماموران با انجام اقدامات فنی و پلیسی دریافتند که این سوداگران مرگ در استان های یزد و قم در حال تردد هستند، افزود: با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر این استان ها ماموران اقدام به ایجاد چند تور ایست و بازرسی در محورهای مواصلاتی کردند.

این مقام ارشد انتظامی در استان با اشاره به اینکه نهایتا ماموران موفق شدند در اجرای این عملیات ها خودروهای حامل مواد مخدر را مورد شناسایی قرار دهند، خاطر نشان کرد: در اجرای هردو عملیات ماموران موفق به دستگیری ۲ نفر سوداگر مرگ و توقیف یک دستگاه تریلر و یک دستگاه کامیون شدند.

سردار مظاهری با اشاره به اینکه در بازرسی از این خودروها مقدار ۱۹۶ کیلو گرم مواد مخدر سنتی کشف و ضبط شد، افزود: متهمان بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی و خودرو ها نیز راهی پارکینگ شدند.

فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی در پایان با تاکید بر برخورد مقتدرانه پلیس با سوداگران مرگ از مردم عزیز خواست تا در صورت اطلاع از اینگونه موراد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری یک نفر قاچاقچی و کشف انواع مواد مخدر

سرهنگ محمد غلامی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی نیز از دستگیری یک نفر قاچاقچی با کشف انواع مواد مخدر صنعتی وسنتی خبر داد.

وی گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه فردی در سطح شهرستان بجنورد در زمینه فروش ونگهداری انواع مواد مخدر فعالیت دارد، بلافاصله موضوع با جدیت در دستور کار ماموران پلیس مواد مخدر استان و شهرستان بجنورد قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: با تحقیقات فنی پلیسی محل دقیق قاچاقچی مورد نظر شناسایی و پس از هماهنگی قضایی در یک عملیات ضربتی متهم دستگیر شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به اینکه ماموران در بازرسی از منزل متهم مقدار ۷۲۰ گرم مواد مخدر حشیش،۲ گرم هروئین،۱ گرم گراس،۷۵ سانت شیشه و تعداد ۱۸ عددقرص متادون کشف و در این رابطه یک دستگاه موتورسیکلت توقیف کردند افزود: متهم بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

تصادفات درون شهری۵ مجروح بر جای گذاشت

سرهنگ رحمان اسپیدکار رئیس پلیس راهور خراسان شمالی از وقوع ۴ مورد تصادف با ۵ نفر مجروح در حوادث رانندگی درون شهری طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

گفت:در پی وقوع ۴ فقره تصادف درون شهری عوامل پلیس راهور و امدادی به محل عازم شدند.

وی ادامه داد: این حوادث در مناطق  " بجنورد_ تقاطع آتشنشانی در اثر برخورد یک دستگاه پراید با موتورسیکلت"، "بجنورد_ خیابان امیریه شمالی برخورد پراید و موتورسیکلت"، " اسفراین_ برخورد یک دستگاه پیکاپ با موتورسیکلت "، "بجنورد_ تقاطع زایشگاه در اثر برخورد پژو با موتورسیکلت " که در این حوادث ۵ نفر از همشهریان مجروح شدند.

۷ نفر مجروح در تصادفات جاده ای

سرهنگ حسین زاده رئیس پلیس راه خراسان شمالی از وقوع ۴ مورد تصادف در محور های سطح استان با ۷ نفر مجروح در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

وی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۴ مورد تصادف در سطح محور های مواصلاتی سطح جاده استان از طریق مرکز فوریتی های پلیس اعلام که بلافاصله کارشناسان به همراه عوامل امدادی به محل های مورد نظر اعزام شدند.

حسین زاده با اشاره به اینکه این حوادث در محور های "آشخانه برخوردسمند با سمند با سه نفر مجروح"، "فرعی سریوان کیلومتر ۳۲ در اثر برخورد موتور با موتور و دو نفر مجروح"، "فرعی بیدک برخورد پراید با وانت و یک نفر مجروح"، " فاروج کیلو متر ۲۰ واژگونی موتورسیکلت با یک نفر مجروح که در این حوادث افراد جراحت دیده توسط عوامل امدادی به مراکز درمانی منتقل شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه کارشناسان انحراف به چپ و عدم رعایت حق تقدم، را از عمده عوامل وقوع این حوادث اعلام کردند، از رانندگان خواست خود را ملزم به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی کنند.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در مانه و سملقان

سرهنگ علی حسین رختیانی فرمانده انتظامی شهرستان  مانه و سملقان از دستگیری ۳۰ نفر معتاد متجاهر در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی خبر داد.

وی در تشریح این طرح گفت: در راستای افزایش ارتقا امنیت اجتماعی، تشدید و برخورد مقابله با مجرمین، این فرماندهی با استفاده از حداکثر توان رزمی و عملیاتی با اشراف اطلاعاتی و کارشناسی جغرافیای جرم به مدت دو روز به اجرای این طرح پرداخت.

رختیانی افزود: در مدت اجرای این طرح ماموران این فرماندهی با انجام اقدامات گسترده تخصصی و اجرای ماموریت هایی مختلف ، مقادیری انواع مواد مخدر کشف و تعداد ۳۰ نفر معتاد و خرده فروش  را دستگیر و به مراجع قضایی معرفی کردند.

وی با اشاره به مستمر بودن طرح های ارتقاء امنیت اجتماعی خاطر نشان کرد: پلیس همواره با شماره تلفن۱۱۰ آماده دریافت اخبار و اطلاعات مردمی و همکاری مردم در زمینه برخورد قاطع با بر هم زنندگان امنیت جامعه است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.