یزد - علی اکبر میدانشاهی گفت : برای نخستین بار مانورآمادگی مقابله با تاثیر مخرب زلزله به تاسیسات گاز توسط شرکت گاز استان یزد ، با همکاری سازمان های خدمات رسان برگزار شد.

مانور آمادگی مقابله با زلزله در یزد برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان یزد ، علی اکبر میدانشاهی  مدیر عامل شرکت گازاستان یزد اظهار داشت: مانور بزرگ زلزله و قطع گاز در شهرستان بهاباد با حضور ۱۳ سازمان خدمات رسان و امداد رسان منطقه برگزار شد و  در این مانور، پس از وقوع زلزله ،انفجار و آتش سوزی در شبکه خط توزیع انجام شد که طی آن عوامل امداد و تعمیرات این شرکت نسبت به بستن شیر گاز و ادامه عملیات اطفای حریق با حضور نیروهای آتش نشانی اقدام کردند. 

وی افزود : هدف ازاین مانور،ارتقای سطح آمادگی و افزایش توانمندی واحدهای عملیاتی امدادی در مقابله با حوادث غیرمترقبه و مدیریت بحران بود که خوشبختانه با کیفیت بالا ودرقالب سناریوی تعریف شده، برگزار شد. 

میدانشاهی خاطرنشان ساخت : مشارکت فعال سازمانهای خدمات رسان به منظور کاهش آسیب پذیری دروقوع این حوادث که در این مانور بخوبی و آمادگی بالایی صورت گرفت، ضروری است، و با برگزاری این مانورها می توان در جهت حفظ زیرساخت های حیاتی با مدیریت صحیح گام برداشت.

 مدیر عامل شرکت گازیزد با بیان اینکه تقریبا ۱۳ نهاد و شرکت در این مانور حضور داشتند، گفت: این مانور به منظور ارزیابی آمادگی دستگاه های امدادرسان و میزان هماهنگی در برخورد با حادثه، افزایش آگاهی و سرعت عمل گروه های مختلف در رسیدن به محل حادثه در روستای دهنو ملااسماعیل شهرستان بهاباد برگزار گردید. 

وی با تاکید بر اینکه تمامی افراد باید آموزش های لازم را در مواجهه با شرایط اضطراری مربوطه دیده و از ملاحظات ایمنی آن مطلع باشند، اظهار داشت: قبل از اجرای مانور، به مردم منطقه اطلاع‌رسانی های لازم صورت گرفت، لوازم و تجهیزات مورد نیاز بویژه تجهیزات حفاظت فردی در اختیار تمامی نیروهای موثر در مانور قرارداده شد. 

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد در خصوص سناریوی از پیش تعیین شده این مانور گفت: با اعلام وضعیت اضطراری در خصوص زلزله فرضی، شرکت های خدمات رسان از ادارات تابعه حرکت و پس از رسیدن هر گروه، ۵ تیم ارزیاب نسبت به ارزیابی افراد، تجهیزات، عملکرد ... بر اساس معیار های تعیین شده در مدیریت بحران اقدام نمودند. 

وی خاطر نشان ساخت: حضور به موقع و سریع نیروهای آتش نشانی، عوامل امداد و تعمیرات شرکت گاز، نیروهای بسیجی و هلال احمر، تشکیل جلسه اضطراری مدیریت بحران و انتقال مصدومان حادثه به اورژانس، بستن به موقع شیر گاز و اطفا حریق از جمله بخش های مهم این مانور بود.

میدانشاهی احراز آمادگی نیروهای عمل کننده در مانور، سنجش سرعت عمل و واکنش مناسب نیروهای عملیاتی- امدادی در خصوص قطع به ‌موقع جریان گاز ، اطفای حریق ، حذف شرایط نا ایمن و نیز تعامل با سازمان های امدادی برای ایجاد پایداری جریان گاز درشهر را از دیگر اهداف مد نظر در مانور مذکور برشمرد. 

انتهای پیام / 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.